Site icon מקומונט גבעת שמואל

תוך 4 שנים – הוכפל מספר התלמידים ב-5 יחידות מתמטיקה בגבעת שמואל

אמש הציג שר החינוך נפתלי בנט את נתוני הצלחת תכנית “נותנים חמש” ברחבי הארץ. בין הערים המובילות – גבעת שמואל שהכפילה את מספר מסיימי 5 יחידות במתמטיקה מ-22% ל-43%. השר בנט: “זהו המהלך החברתי ביותר בשנים האחרונות”

נפתלי בנט. צילום: לע”מ

שר החינוך, נפתלי בנט, הציג אמש במסיבת עיתונאים חגיגית את נתוני הקיץ האחרון ב- 5 יחידות לימוד במתמטיקה והכריז: הושג היעד של התכנית הלאומית ‘לתת חמש’ – מספר התלמידים הוכפל בתוך שלוש שנים בלבד. בנט הציג את סיכום התכנית עד כה, וחשף את הצעדים החדשים שצפויים להיכנס כבר בשנת הלימודים הקרובה (תשע”ט). מניתוח נתוני הקיץ האחרון עולה, כי בשנה האחרונה ניגשו 18,050 תלמידים ל- 5 יחידות לימוד. מדובר בתוספת של  1,965 תלמידים ל- 5 יחידות לימוד במתמטיקה ביחס לשנת הלימודים הקודמת תשע”ז. עליה נרשמה גם בפריפריה. בנוסף, עד כה נפתחו 751 מגמות ללימוד 5 יחידות מתמטיקה, כאשר 185 מגמות חדשות נפתחו לראשונה בעקבות התכנית הלאומית, מהן 107 מגמות בעשירונים הנמוכים 1-5.

ראוי לציין כי בשל פתיחת התיכון הממלכתי בגבעת שמואל, זינק מספר הנבחנים ברמת 5 יחידות בגבעת שמואל מ-19 נבחנים בלבד בשנת 2014 (טרם נפתח התיכון החדש) ל- 85 נבחנים במועד האחרון ולצפי שהמספר עוד יעלה לקראת המועד הבא (בוגרי כיתות י”א בשנה”ל תשע”ח)

נתוני הניגשים לבגרות 5 יח”ל במתמטיקה בגבעת שמואל

 

שר החינוך, נפתלי בנט ציין: “כשיצאנו לדרך עם התכנית הלאומית ‘לתת חמש’ הצבנו יעד ברור – הכפלת מספר הלומדים ב-5 יחידות מתמטיקה תוך ארבע שנים. בחלוף שלוש שנים בלבד, המספרים מדברים בעד עצמם: הבטחנו – וקיימנו. השינוי הוא בלתי נתפש, למעשה יצרנו את התשתית להמשך קיומה של אומת הסטארט אפ בשנים הבאות. הקריסה המתמשכת בלימודי המתמטיקה והמדעים היוותה סכנה ממשית לעתיד המשק הישראלי: המספרים דעכו, בעוד האוכלוסייה גדלה, עד שהגענו לשפל חסר תקדים של 8,800 בוגרים בלבד”.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

עוד הוסיף השר בנט “משך שנים תלמידים בפריפריה נאלצו לוותר מראש על ההזדמנות לפרוץ קדימה. בשלומי היו 0 תלמידים, בכפר חב”ד ובאור יהודה – 0 תלמידים, ברהט ובאופקים – בקושי 2%. למה? מי החליט שמצוינות תלויה במיקום גיאוגרפי? התפישה כי השכל מרוכז במספר מקומות וכל מי שגר בפריפריה מוכשר פחות – התנפצה. הבאנו שינוי דרמטי בדיוק במקומות האלו, צמצמנו פערים והזנקנו את הפריפריה קדימה. זה ללא ספק המהלך החברתי ביותר בשנים האחרונות!

כעת, לאור הצלחת התכנית, אנחנו מתרחבים גם לחטיבות הביניים ולבתי הספר היסודיים – נביא את הבשורה בגיל צעיר יותר. אני מתרגש להביט היום בעיניים של 18,000 תלמידים ולהגיד להם: עשינו את זה!”.

השר נפתלי בנט בהשקת הרפורמה עם הנשיא לשעבר שמעון פרס ז”ל. אוגוסט 2015. צילום: לע”מ