Site icon מקומונט גבעת שמואל

הונחה אבן הפינה לתיכון הראשון בגבעה

למעלה מ- 1500 איש הורים וילדים, השתתפו בטקס הנחת אבן הפינה לבית הספר התיכון הראשון בגבעת שמואל בחסות אוניברסיטת בר אילן, והצדעה למערכת החינוך בעיר. במעמד ראש העיר, זמיר בן ארי, המשנה לנשיא- ד"ר שבתאי לובל, ד"ר סולי נתן מנהלת המחוז במשרד החינוך ואנשי משרדה, מ"מ ראש העיר, סגני ראש העיר, חברי מועצת העיר, ד"ר חדווה הייזלר מנהלת אגף החינוך, סגניתה הגב' מור יניב, מנהלות בתי הספר, וצוות המורים אישי ציבור, מכובדים ותושבים.

בית הספר הממלכתי העל יסודי האוניברסיטאי הראשון בגבעת שמואל, תוכנן על ידי האדריכל צבי לישר, מוקם על שטח של 20 דונם , ימנה 36 כיתות אם, חדרי ספח מעבדות , חדרי מחשבים , אולם ספורט , קפיטריה ועוד. שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת בר – אילן יתמקד בשני תחומים : מיקומה של האוניברסיטה גיאוגרפית בלב ליבה של גבעת שמואל מהווה יתרון גדול לתלמידינו, שיתוף פעולה יבוא לידי ביטוי בכך שמרצים ירצו בפני התלמידים ותלמידינו ישתמשו במתקני במתקני האוניברסיטה כדוגמת : מעבדות, ספריות וכו'.

ראש העירייה זמיר בן ארי פתח את הטקס: "אין לי ספק כי ביה"ס התיכון החדש יהיה אבן שואבת עבור תלמידי גבעת שמואל, והאיזור כולו. אני מבטיח כי בזכות המשאבים הבלתי נדלים שתספק העירייה בראשותי לחינוך בגבעת שמואל, גם בשנים הבאות, ביה"ס התיכון החדש של גבעת שמואל, יפרח וישגשג, ויהיה לתיכון הדגל של האיזור כולו. כפי שימשיכו לפרוח כל בתי הספר היסודיים, החל מגני הילדים בפסיעותיהם הראשונות במערכת החינוך שלנו. היום אני יכול לאמר בגאווה, שבזכות הקשר עם אוניברסיטת בר אילן, שתיכון זה יהי בחסותה, אצלנו כל תלמיד בתיכון זה, הוא בחזקת סטודנט כבר מגיל 14".

משנה לנשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' שבתאי לובל הצטרף לברכות : " הקמת בית הספר התיכון שאת אבן הפינה אנו יורים היום הוא עוד נדבך בשיתוף הפעולה הפורה בין האוניברסיטה לעיר. התמזל מזלכם ומזלנו שפרופ' מברך נאותה ללוות מקצועית את הקמת בית הספר התיכון ולהעניק מניסיונה והידע העצום שצברה למען המפעל החשוב הזה. אין ספק שהחיבור הזה יניב ויצמיח בית ספר תיכון שיהווה דוגמא ומופת בארץ ובעולם. אוניברסיטת בר-אילן היא לא רק שכנה פאסיבית. האוניברסיטה היא גם שותפה פעילה לפיתוחה ולשגשוגה של גבעת שמואל. בהזדמנות זו ברצוני לברך את גבעת שמואל, ראשיה ותושביה, על היותה לעיר ואם בישראל. כה לחי!

מנהלת מחוז מרכז – משרד החינוך, הגב' סולי נתן :" זכות גדולה נפלה בחלקנו להיות שותפים לעשייה החינוכית בעיר. אני מברכת את ראש העירייה, השם את החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני. קיים שת"פ מלא בין המחוז לבין אנשי החינוך בעיר זאת במטרה להעצים ולהכשיר את דור המחר – ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר . כולי תקווה כי התיכון יהווה מודל לחיקוי לתיכונים אחרים בארץ."

מנהלת המחלקה לחינוך ד"ר חדווה הייזלר המחישה למשתתפים את עניין השותפות בהשאלה מעולם העסקים (שותפות עסקית) ואת הרווח שיהיה לכל אחד מהשותפים. "זכינו בשותפות נדירה ומיוחדת במינה בה בצד אחד לשותפות הינה אוניברסיטת בר-אילן שקנתה לה מעמד ויוקרה בינלאומיים והשותפה השניה היא עיריית גבעת שמואל בעלת מערכת חינוך מתקדמת ובעלת הישגים מרשימים ברמה הארצית".

בתום הברכות , ראש העיר מלווה בשבתאי לובל, חדווה הייזלר, סולי נתן ומכובדים נוספים שהיו בערב הטמינו את מגילת היסוד באדמה עליה יוקם בית הספר התיכון.

מיד בתום הטקס התחיל חלקו השני של הערב בהוקרה והצדעה למערכת החינוך שבעיר. את הערב ליוותה בשיריה המלחינה – נורית הירש. מנגינותיה הם נכסי צאן ברזל של ערכים אהבת הארץ ובנינה.

תחילה עלו יו"ר וועדי ההורים המרכזי של ארבעת בתי הספר היסודיים בעיר אשר הם מהווים חלק מהעשייה החינוכית: יגאל אלון, בן גוריון, מורשת זבולון, ומורשת בגין , והעניקו מגני הוקרה מנהלי בתי הספר . "זה התחיל במחשבה אין לומר מילות תודה, לצוות חינוכי נפלא שמשקיע את הנשמה, לכל ילד וילדה מוקדשת תשומת לב רבה, חגיגה של עשייה". עלו לבמה נציגי העירייה, נציגי משרד החינוך ונציגי המחלקה לחינוך בעירייה ושרו יחדיו את השיר "המשפחה החינוכית שלי", שהם מלווים בנורית הירש למילים שחוברו במיוחד לערב זה לצללי מנגינת "המשפחה שלי ".

אח"כ עלו לבמה זה אחר זה תלמידי ארבעת בתי הספר לצללי שיריה של נורית הירש, וביצעו שיר מרפרטואר היצירות של הירש. מקהלת בית הספר "יגאל אלון" בניצוחה של המורה למוסיקה נציה אוטורגוסט ביצעו את השירים "אבניבי, אח יה רב יה רב ו"ללכת שבי אחרייך". מקהלת ביה"ס "מורשת זבולון" ביצעו את השיר "ירושלים שלי" בליוויה של המורה למוסיקה הגב' איילה גלס. בי"ס "בן – גוריון" עם המורה למוסיקה אלה שרו את " מקהלה עליזה". ומקהלת ביה"ס מורשת בגין והמורה למוסיקה דבורי שרו וניגנו את השיר " עושה שלום במרומיו"

לאחר מכן כל תלמידי בתי הספר שרו עם נורית הירש את השיר "אני שייך". הערב הסתיים בשירה בציבור עם מיטב שירה של נורית הירש. האומן שוקי ביתן עיצב בכישרון את התפאורה.