Site icon מקומונט גבעת שמואל

הוספיס בית – כשצריך לשמור על הקרובים אליכם

אף אחד לא רוצה להגיע לזה, אבל החיים נמשכים, ועימם הגיל מתקדם, ובעיות שונות מופיעות. מרבית המטופלים הנזקקים לשירותי הוספיס בית הם אנשים מבוגרים, אך לעיתים גם צעירים נזקקים לתמיכה מסוג זה. מה שבטוח, במקרים רבים עדיף לקבל את השירות הזה בבית, ולא בחוץ.

שירות הוספיס עד הבית הוא שירות ייחודי, וחלק ממערך שירותים מקיף שמאפשר לאנשים שצריכים עזרה בביתם לקבל אותה, וכמו שצריך. לא מותרות, רבים באמת צריכים את השירותים הללו בבית, ולא יכולים לצאת ולקבלם במרפאות ובבתי החולים.

דוגמא לשירותים כולל הוספיס בית

חלק מהשירותים הרפואיים החיוניים הזמינים לשירותכם ולשירות המשפחה שלכם כוללים, מעבר להוספיס בית, גם:

מהו בעצם הוספיס בבית?

שרן מציעים שירותי הוספיס בית הכוללים בעצם יצירת מערך תמיכה לחולה הפליאטיבי. הקונספט שמאחורי טיפול נשען על ההכרה והקבלה של המצב הקיים – מצב סופני שככל הנראה לא ניתן לצאת ממנו בריאים ולהמשיך בחיים כפי שהיו לפני המחלה. עם ההכרה בסופניות המצב הרפואי, האדם חווה תהליכים מורכבים ומאתגרים לא רק פיסית, אלא גם רגשית, מנטלית ורוחנית.

טיפול פליאטיבי בבית, ובעצם הוספיס בית דרך שרן הוא שירות שנועד לתמוך ביצירת מעטפת הדוקה ויציבה שתתמוך מכל הכיוונים ההכרחיים בחולה הסובל ממחלה סופנית או מחלה כרונית קשה. הרעיון הוא לשלוף את החולה מבית החולים, שאומנם תומך בו היטב בכל הנוגע לאספקטים הפיזיים של המחלה, עם מעכב, ניטור, מתן תרופות וכיו”ב, אך החולה נמק בו מבפנים, עם חוויה שהחיים עצמם הם פשוט טיפול רפואי מתמשך.

יצירת הוספיס בבית מאפשרת לחולה הפליאטיבי ליהנות מהסביבה המוכרת והבטוחה, מקשר משפחתי עם האנשים הקרובים אליו ביותר, ובעצם לא ליפול לתוך הבור החשוך של חיים כחולה. בצורה זו ישנו שיפור ניכר באיכות החיים של המטופל עד ימיו האחרונים, והתמיכה הנרחבת בחסות הבית המוכר והמשפחה האהובה שומרת על כבוד החולה, ותומכת במשפחה כולה לפגוש את המצב המאתגר כל כך.