Site icon מקומונט גבעת שמואל

הועדה החליטה: האוניברסיטה תישאר ברמת גן, שטחים נרחבים יועברו לגבעת שמואל

ועדת הגבולות של משרד הפנים החליטה בדעת רוב להמליץ על השארת גרעין אוניברסיטת בר אילן ברמת גן, אך המליצה להעביר לשטח השיפוט של גבעת שמואל מאות דונמים של שטחים ציבוריים השייכים לאוניברסיטה ומשמשים כנקודות “חיבור ומפגש”, בהם מעונות הסטודנטים, תיכון אמי”ת בר אילן, אודיטוריום וואהל ומרכז הספורט העתידי. ההישג של גבעת שמואל מוערך בעשרות מיליוני שקלים. ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה: “לגבעת שמואל אין זכות קיום כעיר עצמאית זו פיקציה של עסקנות פוליטית”. ברודני: “מדובר בהישג ובצעד ראשון להשגת היעד. כל האוניברסיטה צריכה להיות שייכת לגבעת שמואל”.

שלוש שנים אחרי שנושא העברת אוניברסטית בר אילן לשטח השיפוט של גבעת שמואל נדון לראשונה בועדה לשינוי גבולות של משרד הפנים – היום פורסמו המלצות הוועדה.

לאחר שמיעת כלל הגורמים המעורבים בבקשה, ניתוח נתוני הבקשה, בחינת נתוני הרשויות הגובלות אל מול צרכיהן, בחינת נתונים שהוצגו ע”י כל הגורמים הרלוונטיים ולאור דיון שקיימו חברי הוועדה באשר לנתונים ולממצאים השונים, החליטו רוב חברי הוועדה להמליץ לשר הפנים כי אזורי הקמפוס המשמשים ישירות לפעילות אקדמית ולימודית יישארו בתחום שיפוט רמת-גן.

בנוסף, גם השטחים המהווים עתודות לבינוי נוסף לצרכי האוניברסיטה יישארו בתחום עיריית רמת גן. אזורים אלה כוללים את המבנים הוותיקים המיועדים למטרות אקדמיות (מתנ״ס גבעת שמואל).

מפת החלטת ועדת הגבולות.

יחד עם זאת, אזורי הקמפוס שבהם שימושים “עם הפנים לציבור” יעברו לתחום שיפוט גבעת שמואל. אזורים אלה כוללים את השטחים הבאים: מערכת הרחובות שמחוץ לקמפוס – כביש מכבית, רחוב קרן היסוד, רחוב מקס ואנה ווב, רחוב ז’בוטינסקי. סך השטח כ-60 דונם ועוד שטח המנדט בכביש מכבית.

בתכנית המתאר לאוניברסיטה, המתחם שמדרום לרחוב מקס ואנה ווב ובו אודיטוריום וואהל, חניון חיצוני ובית ספר תיכון טכנולוגי אמי”ת בר אילן, סך השטח כ-42.5 דונם.

אזור מעונות הסטודנטים החדשים ומרכז הספורט המתוכנן בשלמותו, שטחים בקמפוס הוותיק בשטח כולל של כ-63 דונם, השטחים שהופקעו לטובת הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה, אזור בית הסטודנט, מבני המעונות הסמוכים לו והמרחב הפתוח המקיף אותו (פארק שאפל).

בסך הכל מוצע להעביר לגבעת שמואל 206.87 ד’ מתוך שטח המנדט. המדובר באזורים הציבוריים בשולי הקמפוס, אשר עשויים לשרת גם את תושבי העיר ולהוות נקודת חיבור ומפגש בין אנשי האוניברסיטה, אוכלוסיית הסטודנטים ותושבי גבעת שמואל.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן פרסם כהרגלו פוסט בפייסבוק ובו הגיב באופן לא מאוד דיפלומטי על החלטת ועדת הגבולות: “הועדה החליטה להעביר את שטחי המעונות, את תיכון אמית גוש דן ואת הכבישים העוטפים את האוניברסיטה לגבעת שמואל, אך החשוב מכל רמת גן נותרה עיר אוניברסיטאית. כמו כן האוניברסיטה ניצלה מניצול והדרדרות של עיר קטנה שרצתה להפוך אותה לפרה חולבת. גם את החלקים הקטנים והלא אקדמאים,  שנלקחו זה רק עניין של זמן, שהם יוחזרו לר”ג, שהרי לגבעת שמואל אין זכות קיום כעיר עצמאית זו הרי פיקציה של עסקנות פוליטית ותו לא” (דירות חדשות למכירה בגבעת שמואל).

ניצחון בשווי עשרות מיליונים לראש עיריית גבעת שמואל.

ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני התייחס  גם הוא להחלטה ואמר כי “מדובר בהישג מרשים בהחלט ובצעד ראשון להשגת היעד, שכן עמדת העירייה הינה כי כל האוניברסיטה צריכה להיות שייכת לגבעת שמואל, ורק פתרון כזה יוכל לתקן את העוולות הקיימות היום בשטח ולתת מענה אמיתי, מיטבי וצודק הן לתושבי העיר גבעת שמואל, הן לסטונדטים והן לאוניברסיטה עצמה.”

כוד הוסיף ראש העיר ברודני: “אנו קוראים לכבוד שר הפנים, אריה דרעי, להשלים את עבודת הוועדה ולקבל החלטה להעביר את כל שטח האוניברסיטה לתחומי העיר גבעת שמואל.”