Site icon מקומונט גבעת שמואל

הופכים את המקלט לסטודיו

(צילום: עמיעד טאוב)

בעלי בתים רבים בישראל מחזיקים, בנוסף לדירה שלהם, גם מקלט או מחסן. החלל הזה הוא שטח אחסון אידאלי, אלא שהוא יכול במקרים רבים לשמש כהרבה יותר מזה. למשל, אנשים רבים שבוחרים בתחום עיסוק שדורש עבודה מהבית או שטח ייעודי לטיפולים או ליצירה, יכולים לחסוך כסף על השכרת משרד או חנות, ולעבוד מהמחסן שכבר נמצא בבעלותם. הבעיה מתחילה ברגע שבו פותחים את הדלת, נרגשים לקראת סידור המקלט ומגלים שהמלאכה מורכבת מאוד, בעיקר משום שלאורך השנים נצברו במקום הזה פריטי ריהוט, ניירת וכלים נוספים שאין בהם כל שימוש, אבל הם ממשיכים לצבור אבק ובעיקר – לתפוס הרבה מקום. אם כן, הצעד הראשון לקראת הפיכת החדר הזה למשרד או לסטודיו, הוא פינוי הציוד שנמצא בו, מה שרק מעורר תהיות לגבי הדרך הטובה והנכונה לעשות את זה. הפתרון האידאלי שעומד לרשותכם במצב כזה הוא הזמנת צוות מקצועי של חברה אשר מתמחה בפינוי מקלטים ומחסנים.

שלב קבלת ההחלטות

הגיע הזמן להיכנס אל המקלט, בליווי צוות המפנים, ולהתחיל במלאכת המיון. עברו על הציוד שברשותכם והחליטו מה צריך לעשות עם כל דבר. ייתכן שתגלו ציוד שלא ידעתם בכלל שיש לכם, ודווקא יכול לשמש אתכם בבית או אפילו במשרד החדש. לחלופין תוכלו להחליט שחלק מהפריטים ימסרו לתרומה, יחולקו לחברים או למשפחה או פשוט יושלכו משום שהם אינם מתאימים לשימוש. בסוף התהליך הזה יתחילו חברי צוות הפינוי במלאכתם ויובילו את הרהיטים ואת הציוד לכל מקום שתחליטו. משום שמדובר במהלך רגיש למדי ואתם רוצים לוודא שהציוד נמצא בידיים טובות ויגיע ליעדו, מומלץ לבדוק היטב מי החברה שאליה אתם פונים לצורך המהלך הזה, ולוודא שאתם בוחרים בחברה מקצועית ואמינה, כדוגמת יוסף פינוי.

סידור הסטודיו החדש

לאחר שפיניתם את המקלט וניקיתם אותו היטב, אפשר להתחיל לתכנן איך ייראה הסטודיו החדש שלכם. חשבו היטב האם המקום מיועד רק עבורכם או שאתם מתכוונים לקבל במקום לקוחות, שכן להחלטה זו השפעה רבה על עיצוב המקום. סטודיו שמיועד רק עבורכם ולא ללקוחות יכול להיות מעוצב באופן מינימליסטי יותר, אך לא על חשבון הנוחות שלכם, וכדאי שתדאגו לספק לעצמכם סביבת עבודה נוחה ונעימה. אם לקוחות צפויים להגיע לפגישות או לטיפולים, השתדלו להפוך את המקום למזמין ולחמים, כך שהם יהנו משהותם וגם יזכרו אתכם לטובה – וירצו לחזור. ככל שתשקיעו יותר תכנון ומחשבה בתהליך הזה, כך מובטח שתקבלו בסופו סטודיו פונקציונאלי ונעים.