Site icon מקומונט גבעת שמואל

הורים במורשת נריה בדרישה לעירייה: “ממשו את הוראות מבקר המדינה וקיימו הצבעה דמוקרטית עכשיו!”

הורים רבים בבית הספר הממ”ד מורשת נריה זועמים כבר זמן רב על אגף החינוך בעיריית גבעת שמואל ועל העומד בראשה יוסי ברודני, על כך שאינם מקבלים את הכרעת הרוב ולא מאפשרים שילוב בנים ובנות בכיתות ד’-ו’ ובאמתלות שונות מכריחים את השארת המצב הקיים ובו כבר בסוף כיתה ג’ מופרדים הילדים לכיתות בנים וכיתות בנות.

בשנה שעברה קיים בית הספר סקר רשמי ומחייב, בהתאם להנחיות החמ”ד במשרד החינוך, ובו הצביעו 74% מהורי תלמידי כיתות א’ (אשתקד) בעד המשך הרציף החינוכי והשארת הכיתות מאוחדות לבנים ובנות גם בכיתות הגבוהות יותר.

בקרב הורי כיתות ב’ התקבל רוב של 64% ובקרב הורי כיתות ג’ רוב של 70%.

ביה”ס מורשת נריה. צילום: אביחי טבק

בסה”כ בקרב הורי כיתות א’-ג’ התקבל רוב של 69.6% בעד שינוי המצב הקיים המחייב הפרדת המינים כבר בכיתה ד’ והשארתם בכיתות מעורבות מגדרית לכל הפחות שנה נוספת – או יותר.

אלא שאז, רגע לפני שהוחל בשינוי המבוקש על ידי רוב משמעותי מהורי בית הספר, בעירייה נזכרו שהם בעצם לא מעוניינים בהפרדה מסיבות שונות ודרשו רוב חדש בדיעבד, על מנת לבצע את השינוי – 75% לפחות מההורים, וזאת אע”פ שבנהלי החמ”ד נקבע שרוב של שני-שלישים, היינו 66.66% ומעלה – מספק.

אף על פי כן, התישרו ההורים לדרישת אגף החינוך בעיריית גבעת שמואל ותחת מחאה קיימו סקר נוסף שבו השתתפו על פי דרישת העירייה הורי 13 הכיתות הנמוכות בבי”הס – החל מכיתות הגן ועד כיתה ג’.

ההורים מבקשים שלא להפריד את הכיתות באמצע התהליך החינוכי. (המחשה – למצולמים אין קשר לנאמר). צילום: freepik

בסקר זה התקבל רוב בעד בקשת ההורים לשינוי והשארת הכיתות מעורבות גם בכיתה ד’ והלאה, אלא שמסיבות שונות אחוז התמיכה הכולל הגיע ל-65% בלבד.

הפעם, עם תמיכה גדולה כ”כ והבנה שזהו רצון ההורים פנו למבקר המדינה שהחליט לפסול את הסקר. לדבריו, בניגוד להוראות ולנהלים, העיריה קיימה סקר לא מתאים, שלא כלל את כל הורי בית הספר (הורי כיתות ד’-ו’ לא השתתפו בסקר, אע”פ שהיו מעוניים מאחר ותוצאותיו ישפיעו על אופי המוסד; א”ט). ולעומת זאת, הורי כיתות הגן דווקא כן לקחו חלק והשפיעו באופן מהותי על תוצאותיו הגבוליות – אע”פ שבאופן רשמי הם אינם מחלק מהבית ספר ולכן לא יכולים לקבוע את עתידו.

המצב היום שבו כבר בכיתה ד’ מתבצעת הפרדה מגדרית – אינו מקובל על רוב ההורים. (המחשה – למצולמים אין קשר לנאמר). צילום: freepik

במכתב שפרסם מבקר המדינה הוא דרש מהעירייה, עוד בחודש אוגוסט האחרון, לנהל באופן מיידי סקר חדש שיאפשר לקבל החלטה וודאות להורי התלמידים, אך בשל קוצר הזמן, שבועיים בלבד לפני תחילת השנה, הודה מבקר המדינה שהדבר כבר בלתי אפשרי על מנת לקבל החלטה ושינוי משמעותי שכזה עבור שנת הלימודים תשפ”ד והורה לקיים את הסקר במחצית הראשונה של השנה.

עתה, כאמור, דורשים ההורים מהעירייה שלא להתעלם מבקשותיהם לקיום הליך בחינה וסקר חוזר ושלא להשהות את ביצועו למועד לא ידוע – שעשוי למסמס את השינוי המבוקש בשנה נוספת.