Site icon מקומונט גבעת שמואל

הורסקי: “בעזרת פיתוחים מדעיים חדשניים, ניתן להפחית את כמות הסוכר במזון”

גיל הורסקי (Gil Horsky). "הרגולציה הפכה לקפדנית יותר"

בתעשיית המזון החלו לחפש אחר פתרונות תזונה בריאים יותר, הרגולציה הפכה לקפדנית יותר ודורשת בחלק מהמדינות לסמן מוצרים – והדבר מוביל לפיתוחים מדעיים שונים בתחום המזון. גיל הורסקי: “ישראל היא חלוצה בתחום הפוד-טק”.

קהילת היזמות והטק של ירושלים – JLM – היא קהילה פעילה במיוחד. אחת לכמה זמן, מארגנת הקהילה אירועים בנושאים שונים – מהרצאות טכנולוגיות ועד למפגשים וכנסים בהשתתפות ארגונים וחברות בסדר גודל עולמי.

לאחרונה ארגנה קהילת JLM מפגש מסקרן למדי שנערך בבירה, בשיתוף הארגון יוזמה לאומית ii2020 ובאירוח קרן ההון סיכון JVP – שהתמקד בטכנולוגיות חדשניות בעולם המזון, שנכנסות תחת המושג “פוד-טק”.

במפגש הציגו גיל הורסקי, מנהל בכיר לשיווק וחדשנות גלובלית בחברת מונדלייז שאחראית על ייצור כמה מהחטיפים היותר פופולריים בעולם, כגון אוראו, טובלרון ומילקה ונציג של חברת פפסיקו, יצרנית דוריטוס, קוואקר וכמובן פפסי. בין היתר במפגש, עלה הנושא של מציאת פתרונות לבעיית ההשמנה, שצוברת תאוצה הן בישראל והן בשאר העולם.

גיל הורסקי (Gil Horsky). “הרגולציה הפכה לקפדנית יותר”

המודעות גדלה, בתעשיית המזון החלו לחפש אחר פתרונות תזונה בריאים יותר

במהלך המפגש דן הורסקי בנושא וציין כי “המודעות להשמנה בישראל ובעולם גדלה בצורה משמעותית. דבר שעשוי לתרום למלחמה בבעיה זו הוא הרגולציה, שהפכה לקפדנית יותר ודורשת במדינות מסוימות סימון מוצרי מזון אשר מכילים כמויות גבוהות של סוכרים, שומן רווי ומלח, וכך הצרכנים יידעו בדיוק מה הם מכניסים לפה”.

“כל אלו, הובילו את תעשיית המזון לחפש אחר פתרונות תזונה בריאים יותר”, הוסיף גיל הורסקי. “פתרונות אלו ניתן למצוא בעזרת פיתוחים מדעיים וטכנולוגיים חדשניים בתחום הפוד-טק”. ”ארצנו הקטנה הפכה לחלוצה בתחום הפוד-טק בעולם. מדענים ישראלים רבים החליטו לכוון את המחקר שלהם לתחום זה”, ציין גיל הורסקי. “הסיבות לכך רבות, אך בין היתר ניתן למנות את ההתקדמות של היוזמה הלאומית – להפוך את  אזור הגליל למוקד משיכה בתחום הפוד-טק, לצורכי פיתוח ומחקר במזון”.

הפחתת כמות הסוכר, מבלי לפגוע בטעם

כיום למשל, יש ניסיון אמיתי לשפר את הערך התזונתי של שוקולד, על ידי הוספת מרכיבים אחרים במקום סוכר. רבים הנחשפים לנושא, בוודאי מרוצים מהרעיון של הפחתת כמויות הסוכר במוצרי מזון שונים. אך מה בנוגע לטעמם של המוצרים? “אחד הדברים שהכי חשובים לנו”, אומר גיל הורסקי. “הוא שעל אף הפחתת כמות הסוכר באותם מוצרים, הטעם לא ייפגע כלל, לכן אנו עורכים מפגשים מסוג זה – כדי לדבר ולתקשר עם יזמים, אשר להם פתרונות שונים בתחום המזון”.

גיל הורסקי (Gil Horsky). “חשוב שהטעם לא ייפגע”

ישראל במקום הראשון בדירוג ההשמנה האירופי

בעיית ההשמנה בישראל היא אחת מתופעות הלוואי של הרגלי צריכת מוצרי מזון באוכלוסייה. בעיה זו התרחבה עד מאוד בשנים האחרונות. אם בשנת 2000, 13 אחוז מהאוכלוסייה הבוגרת (מעל גיל 15) סבלו מעודף משקל או מהשמנת יתר חולנית, בשנים האחרונות מדובר על למעלה מ-18 אחוז מקרב האוכלוסייה הבוגרת.

אצל ילדים המצב אף חמור יותר. לאחרונה הגיעה ישראל למקום הראשון והלא-מכובד בדירוג ההשמנה האירופי, כשכמעט כל ילד שלישי שמסיים בית ספר יסודי סובל מעודף משקל. אם זה לא מספיק, ניצבת מדינתנו, שבה למעלה מחצי מיליון ילדים הסובלים מהשמנה ומעודף משקל, במקום השני באירופה והשלישי בעולם, במדד הכולל גם ילדים הסובלים מעודף משקל.

 לכתבות נוספות במקומונט גבעת שמואל

תלמידיו של הרב איתמר בן גל ז”ל מישיבת בני עקיבא גבעת שמואל ביקרו בבית הנשיא

הונחה אבן הפינה למתחם אולם הספורט העירוני של גבעת שמואל

למפגש הכשרה מקצועי הגיעו למעלה מ-100 מדריכים מתנועות הנוער בגבעת שמואל