Site icon מקומונט גבעת שמואל

החורף כבר כאן | 5 טיפים ועצות לסידור וריענון ארון הבגדים

עונת החורף כבר כאן, מה שאומר שאם עוד לא הספקתם עד עכשיו – בימים הקרובים רובכם תתחילו להוציא את בגדי הקיץ מהארון ולהכניס פנימה למקום של כבוד את המעילים, הסוודרים ושאר בגדי החורף.

התקופה הזו בשנה היא גם הזמן הנכון והטוב ביותר לעשות סדר בארונות – אז אספנו עבורכם מספר טיפים ועצות לריענון וסידור ארון, בסיוע המומחים של חברת אס. סי. ג’ונסון.

כיצד לבחור את  הריח המתאים ועוד כמה דברים שלא ידעתם על חוש הריח…  

חברת אס. סי. ג’ונסון, מייבאת ומשווקת לישראל את המותג הבינלאומי גלייד (glade) – ניחוחות  לארון ורייד ג’ל מונע עש בניחוח לבנדר. מציעה, טיפים ועצות כיצד לרענן ולסדר את ארון הבגדים ממעבר של בגדי הקיץ לבגדי החורף. ולהעניק לו ניחוח נעים ומפנק.

מכירים את זה שאתם הולכים ברחוב, ופתאום שוטף אתכם ניחוח של לחם חם מהמאפייה הקרובה, ומיד אתם נשטפים בגל של זיכרון שלוקח אתכם הרחק לילדות לבית של סבתא ביום שישי? או שאתם מהלכים במסדרונות המשרד וקולגה עובר לידכם עם ריח של בושם טוב שתופס אתכם וגורם לכם לחשוב עליו כל היום? זהו טיבו של חוש הריח – הוא שוטף אותנו בזיכרונות עזים ומסוגל לגרום לנו לחוות שוב סיטואציותֿ מהעבר ואפילו אחראי ללא מעט החלטות שאנו מקבלים כמו בחירת מאכלים, ואף בחירת בני זוג.

צילום: Pixabay

המדע מסביר זאת בכך שחוש הריח הוא הראשון שהתפתח אצל האדם ובניגוד לשאר החושים שמחוברים למוח בדרך עקיפה, הוא מקושר באופן ישיר לשני חלקים משמעותיים במוח: האמיגדלה – חלק במוח המעורב בתהליכים של זיכרון, למידה אסוציאטיבית, ויסות רגשי ועוד – ווההיפוקמפוס – חלק במוח האחראי על יצירת זיכרונות חדשים. הערוץ הישיר של חוש הריח לשני החלקים הללו במוח, הופך אותו לכלי רב עוצמה להצפה של זיכרונות בצורה חיה.

מצ”ב טיפים לסידור וריענון ארון הבגדים: