Site icon מקומונט גבעת שמואל

החלטתם לברוח לסוף שבוע בחו”ל? כך תבחרו חבילות נופש ל 3-4 לילות

לחבילות נופש בחו”ל תמיד יש מעין ניחוח של חלום – הן אורזות בתוכן את כל מה שצריך לנופש מושלם (טיסה, לינה ולפעמים אפילו אטרקציות), מבלי שאתם תצטרכו להתעסק בשום דבר ברמת התכנון. חבילות נופש בחו”ל מאפשרות לכם בדרך כלל בין שלושה לחמישה לילות של אווירה אחרת – זה יכול להיות טיול טבע מרהיב, טיול שופינג של החברות הכי טובות, טיול מסיבות “מרופד” בכל טוב לקבוצה של חברים לפני צבא, או טיול אטרקציות בסגנון הכל כלול למשפחות.

סקרים שנערכו על הרגלי הטיולים שלנו בשנים האחרונות, מגלים כי חבילות נופש בחו”ל באורך של שלושה עד ארבעה לילות הן הפופולאריות ביותר – ולא בכדי. בנופשים של 3-4 לילות, ניתן להשיג די זמן לבילוי מקומי – בשופינג, במסעדות ואזורי בילוי, או בטיולים באזור – בחופשות לזוג, למשפחה או עם חברים טובים. אז, איך בוחרים חבילות נופש בחו”ל שיתאימו בדיוק לשלושה ארבעה ימים – המדריך המלא, לפניכם.

הרדיוס האפשרי לחופשה של 3-4 ימים

כשאתם נוסעים לתקופה קצרה יחסית – אתם רוצים לטוס קרוב. חשוב לאתר טיסות בזמנים נוחים – אם תצליחו לנחות בבוקר היום הראשון ולהמריא בערב היום האחרון – תרוויחו עוד זמן חופשה, שהוא יקר בחופשות קצרות כאלה.

עבור חופשות קצרות, כדאי לבחור בטיסות שאורכן לא יעלה על ארבע שעות. כשלוקחים בחשבון הגעה לשדה התעופה כשלוש שעות קודם לכן ועיכובים של כשעה עם הנחיתה, ניתן להבין כי עניין ההגעה ממקום למקום, גם בטיסות קצרות יחסית, יגבה מאיתנו לפחות שמונה שעות. בארבע שעות טיסה, תוכלו להגיע לקפריסין; יוון (אתונה, לפקדה, זקינטוס, ועוד); יעדים רבים בדרום ומרכז אירופה, כמו למשל סוצ’י (הריביירה הרוסית); מלטה, ברצלונה וערים נוספות בספרד; ורנה, רומא, וערים נוספות באיטליה; באקו (אזרבייג’ן, במזרח אירופה); בודפשט; ואפילו הריביירה הקרואטית היפהפייה.

חבילות נופש או טיסות?

מי שמעוניין לאתר דילים לטיסות בתאריכים קרובים, עשוי להתעניין בעיקר בחבילות נופש בחו”ל. חבילות נופש שאתם רוכשים מחברה מקצועית כוללים כבר שירותים רבים, ביניהם טיסות הלוך וחזור, העברות אל המלון ומלון איכותי שממוקם טוב, בדרך כלל על בסיס חצי פנסיון (ארוחת בוקר וערב) או פנסיון מלא (ארוחת בוקר, צהריים וערב). מי שמתעניין ברכישת טיסות בלבד – יתבקש גם לאתר גם מקום לישון בו, העברות (ברכב שכור או במונית), ועוד – חשוב לקחת את כל אלה גם בחישוב עלויות הנופש.

צילום: Istock

* טיפ חשוב – חבילות נופש כוללות מלון, ומומלץ מאוד לוודא כי המלון הכלול בכל חבילת נופש שאתם שוקלים לרכוש הוא איכותי. בדקו למשל: כמה זמן נסיעה בין נמל התעופה למלון הנבחר, והאם זה מתאים לכם? מה מיקום המלון והאם ישנן אטרקציות, אזורי שופינג, מסעדות, חופי ים או בילויים אחרים שמתאימים לכם במרחק הליכה מהמלון? מהן האטרקציות שבתוך המלון (בריכה, מסיבות, בר או מסעדה, אטרקציות לילדים, וכדומה)? מה איכות האירוח במלון, איך הוא מדורג ומה ההמלצות עליו? איזה חדר תקבלו ואם זה רלוונטי – האם תוכלו לקבל חדר עם נוף? וכדומה.

מי שמזמין חבילות נופש בחו”ל בדרך כלל מקבל חבילה הכוללת מספר שירותים – ללא הסעות. אך בחופשה קצרה של 3-4 ימים, לא בטוח שאתם חייבים לשכור רכב. ייתכן שתוכלו להעביר בנעימים את ימי החופשה הלא ארוכה שלכם בטיולים רגליים באזור בית המלון (אם הוא ממוקם, למשל, במרכז העיר או באזור נופש מעניין), או להסתפק בהזמנת מונית לביקור במיקומים רחוקים יותר. כך, גם לא תצטרכו לארגן מבעוד מועד פתרונות תחבורתיים – וגם, תוכלו להשאיר את החופשה פנויה מנהיגה, מציאת חניה וכולי – במיוחד, אם אתם מתכננים חופשה בעיר אירופאית עמוסת רכבים.

כמה זמן מראש?

כדאי לדעת, שחברות תעופה רבות ערוכות להציע גם חבילות נופש בחו”ל ברכישה של הרגע האחרון – ליומיים, שלושה, ואף שבוע לפני תאריך הטיסה המיועד. חבילות נופש כאלה נמכרות לא אחת במחירים מופחתים על בסיס מקומות פנויים. אז אם יש לכם זמן להתלבט, ואתם נהנים מתהליך הבחירה והרכישה – תוכלו להתאים כל בחירה בחבילת נופש ליעד המבוקש, לתאריכים שמתאימים לכם וגם לשעות המראה ונחיתה שיאפשרו מחד ליהנות מכל היום ומאידך לישון היטב בלילה. לעומת זאת, ההמלצה היא לרכוש חבילות נופש בחו”ל של הרגע האחרון שבוע או פחות לפני הנסיעה תקפה רק אם אתם מסוגלים לגלות גמישות בכל מאפייני החופשה (אורך, יעד, שעות, וכדומה) – או עד שלושה חודשים מבעוד מועד, במחירים מלאים, ותוך גמישות מלאה בבחירה.