Site icon מקומונט גבעת שמואל

החשיבות של סביבת העבודה

כולנו מודעים בצורה זו או אחרת להשפעה של הסביבה עלינו, אך לא תמיד יש לנו הבנה מלאה עד כמה זה משפיע עלינו. אפילו אם איננו מודעים לכך, ההשפעה ישנה. כולנו אוהבים סביבה מסודרת ונקייה ורבים עשויים להרגיש לא בנוח כאשר הבית או המשרד מלוכלך ומבולגן. ישנם אחרים שלכאורה הדבר פחות מפריע לכם, אך האמת שהם פשוט לא מודעים להשפעות של הסביבה על התחושות שלהם.

מחקרים רבים בדקו את הנושאים הללו של חשיבות הסביבה על עבודה ואפילו לימודים. המסקנה של כל המחקרים היא שישנה השפעה גדולה. למשל מחקרים הראו שתלמידים הנחשפים לנופי טבע ירוקים מבעד לחלונות כיתות הלימוד הם בעלי הישגים טובים יותר מאשר אלו שנחשפים לנופים עירוניים של בניינים ומגרשי חנייה.

חברות רבות מבינות את החשיבות של סביבת העבודה על התנהלות העבודה. סביבה נעימה יכולה לתרום לעבודה בהרבה צורות חיוביות. היא מגבירה את הדמיון והיצירתיות, מפחיתה מתחים, משפרת את יחסי העבודה ועוד. בסופו של דבר הכל משתלב לתוצאה טובה יותר שהחברה מקבלת מעובדיה. וההפך, כאשר הסביבה אינה נעימה, הדבר משפיע באופן שלילי על העבודה.

צילום: pexels

האם ראיתם את המשרדים של גוגל?

לא במקרה חברות גדולות, כמו למשל חברות הייטק משקיעות משאבים רבים בעיצוב סביבת עבודה נעימה. העובדים מבלים שעות רבות במקום העבודה וחשוב לתת להם את הסביבה האידאלית אשר תפיק מהם את המיטב. הדברים הללו באים לידי ביטוי בהרבה חברות גדולות ומוכרות ברחבי העולם. הן בונות סביבת עבודה המגרה את הדמיון, מפחיתה לחצים ומסייעת להתמודד עם בעיות שונות העשויות להתעורר בשוק העבודה.

כמובן שלא לכל עסק עומדים המשאבים של חברות בעלות מחזור מכירות של מיליוני דולרים ואפילו מיליארדים. אך על מנת לספק לעובדים סביבת עבודה נעימה, לא חייבים להשקיע מיליונים. גם בהשקעה מינימלית ניתן לחולל שינוי אדיר.

חברות רבות עושות זאת באמצעות טפטים למשרד. כלומר חיפוי קירות בטפטים מעוצבים המעניקים עומק עיצובי וייחוד לסביבת העבודה. טפט למשרד יכול להפוך את הקיר המשעמם למשהו מלא חיים, משהו עמוק המגרה את הדמיון. כתוצאה מכך גם העובדים וגם הלקוחות המגיעים אל העסק צפויים להרגיש הרבה יותר טוב.

צילום: pexels

טפט למשרד יכול לחולל שינוי גדול במינימום עלויות. אך כמובן שזהו אינו האמצעי היחיד. אתם יכולים להיעזר בשירותיהם של מעצבים אשר ידעו כיצד להשתמש בטפט בצורה האידאלית וכיצד לשלב אותו עם מוטיבים נוספים על מנת להפוך את סביבת העבודה לנעימה יותר. אולי קצת צמחיה, אולי שינוי בתאורה או במיקום השולחן במשרד. לא חייבים לערוך שינויים מרחיקי לכת ושיפוצים יקרים על מנת להשיג תוצאות.

אווירה נעימה יותר במשרד תתרום מאוד לתחושות האישיות של העובדים המגיעים מידי בוקר לעבודה. העיצוב יתרום לתחושה נעימה והרמונית והדבר יבוא לידי ביטוי בעלייה במוטיבציה, שיפור מערכות היחסים בין העובדים ותפוקה טובה יותר ביום העבודה.