Site icon מקומונט גבעת שמואל

הטובים לטייס | גאווה – א’ מגבעת שמואל מסיים היום קורס טייס

הערב יתקיים טקס כנפיים לקורס טיס מספר 182 בנושא 40 שנה למבצע אופרה, בו הושמד הכור הגרעיני בעיראק. את הקורס סיימו 39 לוחמי צוות אוויר, מתוכם 4 לוחמות, שעתידים להוביל את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות ולהוות את חוד החנית המבצעית של צה”ל. בין מסיימי הקורס נמצא גם סגן א’, שסיים כטייס מסוקים את הקורס היוקרתי ביותר של חיל האוויר.

סגן א’ בן 21, מתגורר בגבעת שמואל. לסגן א’ ארבעה אחים. בת זוגתו של סגן א’ משרתת גם היא בחיל האוויר בתור פקחית טיסה, השניים מכירים זה 6 שנים, אך התחילו לצאת במהלך הקורס שנפגשנו במסגרת השירות.

סגן א’ הרחיב בתיכון מדעי המחשב ותושב”ע, והיה בתנועת הנוער בני עקיבא. לאחר התיכון היה במכינה קדם צבאית ברמת הגולן.

מילדות היה זה חלומו של סגן א’ להיות טייס, ובשלב הראשוני של הקורס הוא הבין שזה אכן המקום עבורו. “השילוב בין העולם האווירי יחד עם העולם הקרקעי של צוות אוויר הוא ייחודי, לא תוכלו למצוא שילוב כזה בשום מקצוע.”

סגן א’ וחבריו למגמת מסוקים בקורס טיס. צילום: דובר צה”ל
סגן א’ מגבעת שמואל. צילום: דובר צה”ל

סגן א’ מסכם 3 שנים בקורס טיס: “הקורס הוא חוויה מדהימה, מאתגרת ומשמעותית. פגשתי אנשים טובים לאורך הדרך, היינו שם האחד בשביל השני ואני יודע שנמשיך להיות שם האחד בשביל השני גם בהמשך.”

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, ברך את סגן א’ ואמר: “גבעת שמואל בחרה להוות דוגמא כיצד ראוי חינוך תלמידים כבר מגיל צעיר להתמקד גם במצוינות חינוכית – אבל גם במצוינות ערכית התורמת לביטחון המדינה ולחיזוק חוסנה של הקהילה. לא בכדי תלמידי גבעת שמואל מובילים מדי שנה גם את מדד ציוני הבגרות הארצי אבל גם במדד השרות המשמעותי בצה”ל, ועל כך גאוותי וגאוות העיר גבעת שמואל כולה”

עם סיום הקורס, סגן א’ ממשיך בדרכו כטייס מסוקים בחיל האוויר הישראלי. אנחנו גאים בך, ישר כח ובהצלחה!

קורס טיס 182. צילום: דובר צה”ל
תמונה קבוצתית של טייסי מסוקים קורס טייס מספר 182. צילום: דובר צה”ל