Site icon מקומונט גבעת שמואל

היום הבינלאומי למניעת התעללות והזנחה בקשישים

rawpixel

יש דברים שנראים כל-כך מובנים מאליהם עבור רבים מאיתנו, אבל אחרי ששומעים שוב ושוב בחדשות על מקרים של התעללות והזנחה בקשישים על ידי מטפלים או צוות סיעודי, נראה שגם המובן מאליו – אינו כזה. השבוע, חל היום הבינלאומי למניעת התעללות והזנחה בקשישים.

על פי נתונים שנבדקו והתפרסמו בעשור האחרון, נמצא כי אחד מכל 5 זקנים בישראל (18.4%) עובר התעללות, כשברוב המקרים הנפגות הן נשים. בנוסף, כך על פי הבדיקה, אחד מכל ארבעה זקנים בישראל (25.6%) דיווח על הזנחה כלשהי, כשבהשוואה למקומות אחרים בהם נבדק הנושא בעולם, זהו אחוז גבוה יותר מהממוצע.

באופן כמעט בלתי נתפס, 15.2% מהזקנים שסבלו מהזנחה לא פנו לעזרה מתוך תפיסה שזה “ענין משפחתי פרטי” ו-11.3% מהנפגעים לא דיווח על כך הלאה לגורמי האכיפה או לגורמים שיוכלו לסייע להם, מתוך “אהבת הפוגע”.

השבוע כאמור צוין ברחבי העולם היום הבינ”ל למניעת התעללות בזקנים והזנחתם. בגבעת שמואל ציינו את היום הזה עובדי העירייה בהתכנסות של העובדים באולם מליאת המועצה, על מנת לדון בהגברת המודעות וההסברה לתופעת האלימות המתקיימת בקשישים ברחבי העולם. עובדי העירייה, ענדו סרט סגול על דש החולצה, כחלק מההזדהות שלהם למניעה ולמיגור התופעה. באירוע השתתפו סגן ראש העיר יעקב ויליאן, מנכ”ל העירייה גבי חדד, מנהלת אגף לשירותים חברתיים אתי סומך, עובדי האגף ועובדי העירייה.

עובדי העירייה מציינים את היום הבינלאומי למניעת התעללות בקשישים. צילום: דוברות

“אנחנו בגבעת שמואל, לא זקוקים ליום מיוחד בשנה, כדי להזכיר לנו עד כמה חשוב לשמור, לכבד ולטפח את האוכלוסייה המבוגרת בעיר” אמר ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני והוסיף: “אנו בגבעת שמואל, פועלים כל העת על מנת לשמור ולשפר את יכולתם התפקודית של בני הגיל השלישי בעיר ולעשות ככל הניתן על מנת לחזקם במישור האישי, המשפחתי והקהילתי.”

“במהלך השנה האחרונה, הקמנו שתי יחידות ייעודיות למתן טיפול ומענה עבור בני הגיל השלישי בעיר ובני משפחותיהם: אחת, היחידה לטיפול בבני משפחה של אזרחים ותיקים והשנייה היחידה למניעת התעללות והזנחה בקשישים. זאת בנוסף, למגוון הגדול והרחב של פעילויות יוזמות ושירותים, שאנו מעניקים להם באופן שוטף ורציף במהלך השנה. אנו בעיריית גבעת שמואל, נמשיך להיות כאן בשבילם – להקשיב, לתמוך ולסייע בכל דבר ועניין. ברוח זאת נמשיך יחד לדאוג לרווחתם ולביטחונם האישי בעיר ובקהילה!”