Site icon מקומונט גבעת שמואל

הילדים חזרו מחופשת חנוכה – היישר אל הבידוד

כיתה ריקה בבית ספר בן גוריון בגבעת שמואל
כיתה ריקה בבית ספר בגבעת שמואל. התלמידים יישארו בבית. צילום: מקומונט גבעת שמואל

ילדי בתי הספר חזרו אמש ללימודים לאחר חופשת חנוכה בת שבוע. על אף שהורים רבים חששו מלשלוח את ילדיהם ביום הראשון, בו נערכו בדיקות הרוחב לכלל התלמידים 100% מהתלמידים נמצאו שליליים, אבל דווקא מכיוון הצוות החינוכי הגיעה ההפתעה – אחת ההמורות נתגלתה כחיובית לקורונה וכל תלמידי כיתתה ובני משפחותיהם נשלחו לבידוד בן עשרה ימים.

הורים רבים חששו לשלוח את ילדיהם לבית הספר אתמול, וזאת אחרי שבוע של חופשה מלאת אירועים משפחתיים וציבוריים בשל החשש הסביר שמפסיק אפילו שאחד הילדים נדבק – וכשיגיעו תוצאות בדיקות הקורונה של תוכנית “מגן חינוך” בתי הספר, כל הכיתה תישלח לבידוד.

ואכן, בעוד כל התלמידים בבתי הספר בגבעת שמואל שנבדקו לקורונה יצאו שליליים בבדיקות והוסר החשש מהידבקות והדבקת בני משפחתם, דווקא מורה של אחת הכיתות בבית הספר מורשת זבולון נמצאה חיובית והבוקר, מיד עם קבלת ההודעה על כך ממשרד הבריאות וחצי שעה לפני הצלצול לפתיחת יום הלימודים, נמסר להורים כי עליהם לאסוף את ילדיהם מבית הספר. למעשה, שוב הוכח כי בהתאם לבדיקות ולנסיון שנצבר ילדים כמעט ואינם נדבקים ומדבקים וגם כאן היתה זו דווקא המורה של כיתה ג’ בבית הספר שנמצאה חיובית לקורונה בבדיקות.

על אף שהכיתה מחולקת לשתי קפסולות, הודיעו בהנהלת בית הספר כי על כל תלמידי הכיתה להיכנס לבידוד מאחר ושתי הקבוצות פגשו במורה. הודעות לחוצות וחסרות אונים החלו לרוץ בקבוצות הווטסאפ של הורי התלמידים אך לכולם ברור – מי שמיהר להחזיר את ילדיו לבית הספר, נגזר עליו עתה עשה ימי בידוד בביתו.

מספר הורים סיפרו כי בדיוק בשל כך העדיפו לחכות יום אחד, שלחו את ילדיהם לבדיקות בלבד ולא ליום הלימודים וכתוצאה מכך אכן ימנעו מהחובה לשהות בבידוד בימים הקרובים ומחשש ההידבקות בקורונה.

בתוך כך, לפני זמן קצר נודע שגבעת שמואל שהיתה כתומה למשך ימים בודדים שוב חזרה להיות “צהובה” על פי מדד הרמזור כשגורמי מקצוע איתם שוחחנו משייכים את הדבר בין היתר לבדיקות הרוחב בבתי הספר שמונעות את התפשוטת ההדבקה וכמובן גם להקפדה האישית של התושבים בעיר שמבינים את החשיבות שבדבר.