Site icon מקומונט גבעת שמואל

היערכות להגעתו של תינוק חדש הביתה

תינוק חדש יצטרף בקרוב למשפחה

לקראת סוף ההיריון ההתרגשות בבית לקראת הצטרפותו של תינוק חדש לחיק המשפחה עולה מדרגה. מרגישים את התכונה באוויר, בני הבית מסייעים לבצע משימות שונות וכולם רק מחכים להגעתו.

ההורים כבר רכשו את המוצרים הבסיסיים שיחכו לו לקראת האמבטיה הראשונה שלו כמו שמפו ללא דמעות ושמן לתינוקות תוצרת ג’ונסון כדי לשמור על הניקיון ועל ההיגיינה שלו מהיום הראשון.

קניות נוספות עבור הבייבי

אין כמו ללכת לחנויות העוסקות במכירת מוצרים לתינוק וליהנות מההיצע העצום הקיים בהם כדי לקבל החלטות אילו מוצרים צריך לרכוש. הדגמים הרבים של העגלות, היתרונות והחסרונות של אחת מהן די מבלבלים. אך לאחר שיחת הייעוץ וההכוונה של היועצת בחנות מזמינים את העגלה שנראית כמתאימה ביותר ובגוון ייחודי.

מכיוון שאין זה הילד הראשון במשפחה, חלק מהמוצרים החשובים קיימים בימים ולכן מבצעים רק את ההשלמות כמו רכישת מצעים חדשים, סדיניות, חיתולי טטרה, טיטולים לשלב הראשון של new born קופסה אחת של תחליף חלב שיהיה בבית רק במידת הצורך, מוצצים ובקבוקים.

בא לשכונה בחור חדש. צילום: Pixabay

האחים הגדולים לא עומדים בפיתוי והם מוסיפים לעגלה כמה צעצועים וספרים חמודים, עבור תינוק חדש שכולם כה מצפים לו.

כעת שהכול הוזמן, נותר רק להמתין בסבלנות, לקוות ולהתפלל שהכול יעבור בשלום ואימא תצא בידיים מלאות מבית היולדות.

בחירת שם לתינוק

לקראת הלידה, בני הבית מכינים רשימות ומציעים שמות נחמדים לבייבי. יש כאלו שמציעים שמות מהתנ”ך כמו דוד או מיכה, אחרים מציעים שמות מודרניים יותר רועי או יואב ואחרים מעדיפים לקרוא לו על שם הסבא או הדוד שהלכו לעולמם כמו משה או שאול. ההתלבטויות הן רבות, עם הזמן אימא ואבא מוסיפים שמות וגם גורעים שמות שאינם נראים להם. לקראת הלידה יש להם כמה שמות מוכנים והם נותנים לזמן לעשות את שלו.

לאחר הלידה, כשמברכים בברכת מזל טוב שהכל תקין, האימא מסתכלת על התינוק היפהפה פעם ועוד פעם וחושבת אם השם דוד לדוגמה מתאים לו, או אם השם רועי מתאים לו… במקרים רבים אחד השמות מתאים באופן מושלם ויש מקרים שבהם אף אחד מהשמות אינו מתאים ולכן נוצרות התלבטויות חדשות, אך תוך ימים בודדים ועוד לפני ברית המילה כבר יש החלטה זוגית ומשפחתית על השם הנבחר.

דייר נוסף הצטרף לבית המשפחה

שמחה גדולה בבית המשפחה כאשר תינוק חדש מגיע הביתה ולאט לאט הוא מתאקלם בעולם החדש. האחים הגדולים מיד משחקים אתו ומביאים לו מתנות, הם גם עוזרים לסדר את כל הפריטים שהגיעו מהחנות, במקומות המיועדים לכך והשמחה בבית היא גדולה מאד.

רק באמבטיה אפשר לראות את גודלו האמיתי של התינוק כשהוא בלי בגדים ואם המשפחה שופכת כמה טיפות של שמן תינוקות לתוך המים החמימים, שוטפת היטב את התינוק, חופפת את שערותיו בשמפו איכותי של ג’ונסון ומהר מאד התינוק לבוש וממתין לארוחה הבאה שלו.