Site icon מקומונט גבעת שמואל

הישג אדיר לעיריית גבעת-שמואל

כזכור, בחודש מאי האחרון הגישה עיריית גבעת שמואל ערעור, באמצעות עתירה מנהלית , לבית המשפט לעניינים מנהליים על החלטתה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשר את תכניתה של חברת נילי נדל”ן לבניית 710 יחידות דיור.

אתמול קיבל בית המשפט את טענות העירייה וקבע כי בהחלטות מוסדות התכנון נפלו טעויות מהותיות ביניהן: ש”לא נשקלו כל שיקולי העלויות הכבדות של התשתיות הרלוונטיות לכמות יח”ד שאושרה”, “מתן אפשרות ליזם פרטי לצרף שטחם ציבוריים שבינם לבין התכנית אין שום זיקה- והכל לשם מיקסום אחוזי בנייה- כמוה כמתן הטבה שאינה חוקית”. כן נקבע כי החלטת הועדה אינה סבירה ואינה מידתית.

ראש העיר מר יוסי ברודני:” אני מברך על החלטת בית המשפט שקיבל את עמדת העירייה. מלכתחילה התנגדתי לתכנית 710 יחידות הדיור שריחפה מעל העיר זה שנים, ועל כן פעלתי בכל דרך אפשרית כולל ערעור לבית המשפט במאי האחרון, כנגד החלטת הוועדה הארצית לתכנון ובנייה שאישרה את התכנית. טובת העיר ותושביה היא זו שעומדת לנגד עינינו ולא שיקולים ואינטרסים כלכליים של חברות קבלניות. עכשיו נוכל לתכנן את השכונה ע”פ כמות יח”ד המתאימה לצרכי העיר ותושביה ולרווחתם בלבד. אין ספק שמדובר בהישג גדול”.