Site icon מקומונט גבעת שמואל

הישג חסר תקדים בתחום החינוך בגבעת שמואל: 0% נשירה בקרב תלמידי התיכון

הישג זה הינו תודות למודל טיפול על פיו כבר בגיל 13 מאתרת המחלקה לביקור סדיר ומניעת נשירה את הילדים בסיכון ומעיקה להם עזרה המותאמת אישית לצורכיהם.

מנתוני אגף החינוך של עיריית גבעת שמואל, רק חמישה תלמידים מתוך 1500 נשרו מלימודים בבתי הספר התיכוניים. נתון זה מעמיד את אחוז הנשירה על 0.3% בלבד!

אגף החינוך של העירייה עוקב ומטפל ב-150 תלמידים המתקשים להישאר במסגרת לימודי התיכון ועבורם מושקעים מאמצים רבים על מנת שיוכלו להצליח במבחני הבגרות.

התוצאה של 0% נשירה בקרב תלמידי התיכון תושבי העיר הושגה בזכות ההשקעה המאסיבית בחינוך החל מגיל צעיר. כבר בגיל 13 מאתרת המחלקה למניעת נשירה את הילדים בסיכון ומשלבת אותם בהליך הסיוע שבו הילדים מקבלים עזרה המותאמת אישית לצורכיהם. המטרה המרכזית של גורמי הסיוע בעיר, היא בניית מערך טיפולי אישי עבור כל נער בהתאם לצרכיו ולרצונו בשיתוף מלא עם משפחתו.

הטיפול והתמיכה בילדים נוצרים הודות לשיתוף הפעולה הפורה של הגורמים הרלוונטיים בעיר: אגף החינוך, אגף הרווחה והשירות הפסיכולוגי שמקלים על השגת המטרה הרצויה.

“הדרך שבה אנו פועלים היא יעילה וטובה ובכך היא מובילה לתוצאות הרצויות. למרות זאת, הדרך שבה בחרנו זקוקה להשבחה תמידית כדי שנוכל להתאים את הפתרונות אופטימאליים לבעיות שנוצרות בשטח”. כך אמרה, ד”ר חדווה הייזלר, מנהלת אגף החינוך בעיר עם קבלת הנתונים. מנהלת היחידה לקידום נוער בעיר, סלי גב אמרה: “אנחנו לא מוותרים על אף תלמיד והמטרה שלנו היא לבנות תוכנית ספציפית לכל נער ונערה כדי לעזור להם להשתלב בחברה בדרך נורמטיבית”.

גורמי המקצוע בעיר נפגשים עם היועצים בבתי הספר לעיתים קרובות במטרה לבדוק כיצד מתקדם הטיפול בילדים שזקוקים לכך והסיוע לילד ניתן עוד בטרם נוצרה בעיה קריטית שעלולה להוביל לנשירתו.

“דרך הפעולה שלנו מערבת את כל הסביבה של הילד ולא רק את בית הספר. אנחנו נעזרים במשפחתו, חבריו ובקהילה שסובבת אותו כדי לייעל את האפקטיביות של התהליך ככל שניתן”. כך אמרה מור יניב, מנהלת המחלקה לביקור סדיר ומניעת נשירה באגף החינוך בעיר.