Site icon מקומונט גבעת שמואל

היתרון שבבחירת עו”ד נדל”ן מקומי 

קנייתו או מכירתו של נכס מקרקעין היא צעד מרגש שטומן בחובו ציפייה לעתיד. עבור הרוכשים, הרי שזהו שינוי סטטוס וכל שכן כאשר מדובר בנכס למגורים הראשון; וכן עבור המוכרים, הרי שמכירת הנכס מסמלת לרוב את הרצון לשדרג ולעבור לנכס גדול יותר או במיקום אטרקטיבי יותר.

חשוב לציין כי החוק איננו מחייב את שכירת שירותיו של עורך דין מקרקעין, זאת למעט מעמד החתימה על חוזה המכר אשר מוכרח להימצא בכתב ובנוכחות איש / אשת מקצוע משפטי. אם כך הדבר, מדוע רבים עודם ממליצים על קבלת שירות מטעם עורך דין? וכיצד בכוחו של עורך דין מקומי לסייע בעסקה?

תפקידם של עו”ד לנדל”ן

את תפקידם של עורכי הדין לדיני המקרקעין ניתן לתאר כשומרי הסף המבטיחים את ביטחונם הפיננסי של לקוחותיהם; הן מן הצד הרוכש והן מן הצד המוכר.

עוה”ד המייצג את לקוחותיו, מלווה אותם לכל אורך שלבי העסקה, החל משלב הבדיקות המקדמיות, דרך המשא ומתן שבין הצדדים ועד לגילום כלל הדין והדברים שעלו במו”מ במסגרתו של חוזה מכר המוסכם על כל הצדדים.

כל צד שוכר את שירותיו של עורך דין מקרקעין נפרד אשר מייצג את האינטרסים השמורים לו ורק לו. כך למשל, מוכרי הדירה יבקשו לבחון את הנכס שלהם מבחינה משפטית, ולהבטיח שלא יצוצו אי אלו ‘הפתעות’ אשר יטרפדו את העסקה. מנגד, רוכשי הדירה, יבקשו לבחון גם הן את הנכס מבחינה משפטית, ולצד זאת גם להבטיח כי את ביטחונם כי בעת שהם מוציאים את כספם, הם גם אכן יקבלו את הנכס במועד שנקבע מראש.

קרדיט תמונה: FREEPIK

כל התנאים וכל ההסכמות שבין הצדדים, מובאים לדיון בין שני עורכי הדין מטעם שני הצדדים, אשר מנסחים חוזה מפורט ומלא.

היכרות עם השטח

אם כך הדבר, כיצד ניתן לבחור את עורך הדין שייצג אותנו במהלך העסקה? והאם למיקום הגיאוגרפי של משרד עורכי הדין, ישנה חשיבות או השפעה על הבחירה?

אחד מן היתרונות הברורים הקיימים בחיפוש אחר משרד עורכי דין לנדל”ן, טמון בהחלט בהתמצאותו בשטח. משרד היושב בעיר או יישוב מסוימים ושמכיר את האזורים השונים והשכונות, יכול לסייע במתן עצות נוספות אשר עלולות בהחלט לחמוק מן הצ’ק ליסט של הלקוחות.

כך למשל, האם שכונה מסוימת מתאימה למשפחות? או האם צפויים פרויקטים להתחדשות עירונית או פינוי בינוי בשכונה? דבר אשר יכול להשפיע על עומס התנועה או אף על הנוף של השכונה כולה. מהו המצב הסוציו-אקונומי של דיירי השכונה? והאם המחיר אותו מבקשים המוכרים אכן עונה על הביקוש הקיים באזור?

היכרות עם אנשי מקצוע נלווים

לצד זאת, משרדי עורכי דין רבים, יכולים לסייע בהמלצותיהם על אנשי מקצוע וקולגות אותם הם מכירים בעבור שירותים נלווים.

כך למשל, עורך הדין יכול להמליץ למוכרי דירה על מתווך נדל”ן מיומן אשר יוכל למצוא רוכשים פוטנציאליים ולהמריץ את התהליך לקראת מכירה. או להמליץ על שמאי מקרקעין עבור הרוכשים, וזאת כדי שיספק את תמונת המצב הנכונה ביותר באשר לשוויו האמיתי של הנכס.

היכרות עם אנשי מקצוע המתמצאים באזור המדובר, יכולה לסייע רבות בהבטחת עסקה בריאה ונכונה.