Site icon מקומונט גבעת שמואל

היתרונות הרבים של שיש גרניט

השיש הוא אלמנט עיצובי ודומיננטי במטבח, אך מעבר לכך הוא צריך להיות חזק, יציב וקל לניקוי. המאמר יסקור את יתרונותיו של השיש ומהו הסוג הטוב ביותר לשדרוג המטבח שלכם.

השיש האיכותי למטבח המושלם

השיש הפופולרי במטבחים הוא שיש גרניט הנחשב לסוג הטוב ביותר. שיש זה משתלב מאוד עם אלמנטים עיצוביים אחרים במטבח. כדי ליצור הרמוניה בין ארונות המטבח, הפרזולים, הברזים ומוצרי החשמל, יש לבחור את החומרים האיכותיים ביותר ולהתאים אותם לצבעים, לטקסטורות ולסגנון העיצובי של המטבח כולו. שיש רבינסקי , מבין מובילי ענף משטחי שיש גרניט למטבחים, מספק ללקוחות חומר גלם איכותי בסטנדרט הגבוה ביותר.

יתרונותיו של השיש

שיש גרניט למטבח עשוי מאבן טבעית ולא מעובדת ולכן הוא נחשב למיוחד. רוב הגוונים שלו כהים, ולכן קל לשלב אותו במטבח המעוצב. מבחינה ויזואלית הוא נותן תחושה של מטבח יוקרתי ומסוגנן. בנוסף, השימוש בו נוח למי שאוהב לבשל ולאפות והוא לא סופג כתמים. כדי לשמור על האיכות והברק שלו, מומלץ ללטש אותו מדי כמה שנים ולשמר אותו באמצעות מריחת סילר.

מטבח עם שיש גרניט. צילום: Pixabay

שיש למטבח צריך להיות עמיד ולפיכך הגרניט הוא החומר המתאים לכך. זהו חומר שנוצר ממגמה של כדור הארץ לאורך שנים ולכן תכונת העמידות אופיינית לו. ישנם משטחי שיש גרניט רבים המגיעים ממקומות כמו: מזרח אירופה, הודו, ספרד, איטליה וברזיל. בארץ הוא מגיע ממחצבות הנמצאות בדרום אך אין לו שימוש מסחרי.

אחד היתרונות הבולטים שלו הוא היכולת לחתוך עליו ישירות עם סכין. הוא לא נשרט או נסדק, וגם אם נוצר סדק קטן, הוא אינו מתפשט כמו בסוגים אחרים. באותה מידה ניתן להניח עליו סיר רותח בשל העמידות הגבוהה שלו. ישנו גם יתרון במחיר. בממוצע מחירו כ-1,300 ₪ למטר, וזהו מחיר סביר בהחלט בהשוואה לסוגים אחרים.

כיצד לנקות משטחי גרניט?

גרניט למטבח הוא פתרון אולטימטיבי למי שלא אוהב לקרצף ולשפשף. אין צורך לנקות אותו בחומרים חזקים וחומצתיים ולא בכימיקלים כמו אקונומיקה. חומרים כאלו עלולים להכתים אותו ולגרום לדהיית הצבע שלו. מספיק לעבור עם מטלית ומים. יש לתחזק אותו באמצעות חברה המתמחה בליטוש משטחים במידה והוא מאבד את הברק שלו. לעומת סוגים אחרים, הייחודיות שלו ניכרת בצבעים ובמרקם שלא ניתן למצוא בשיש אחר ולכן הוא בוהק יותר. כאשר השיש איכותי ומתקינים אותו בצורה מקצועית, אין גם צורך באחריות, למרות שישנן חברות המעניקות אחריות בין 3-5 שנים.

שילוב הגרניט בעיצוב המטבח המודרני

הגרניט הוא השילוב הטוב ביותר לשיש במטבח המודרני בשל המראה החדשני והטבעי שלו. מעבר לכך, מטבחים בסגנון אקלקטי המשלבים אלמנטים מודרניים וכפריים, יוצרים הרמוניה בין עץ לגרניט בהתאמת הצבעים והטקסטורות השונות. לסיכום, המטבח צריך להיות מעוצב, פרקטי ועמיד, ולשיש גרניט יש את כל הנתונים הללו.

 

המאמר באדיבות – חברת שיש רבינסקי