Site icon מקומונט גבעת שמואל

היתר בנייה מקדמי לפרויקט הפינוי בינוי הראשון בתולדות גבעת שמואל

החברה להתחדשות עירונית, יזמית הפרויקט, קיבלה השבוע היתר בנייה בתנאים לפרויקט הפינוי בינוי הראשון בעיר, ברחוב בן גוריון; בעוד כשנה יחל על פי הצפי הליך פינוי הדיירים ולאחריו יחלו עבודות ההריסה והבנייה    

מתחם רחוב בן גוריון המתוכנן לפינוי. צילום באדיבות: החברה להתחדשות עירונית

קצת יותר משנה אחרי, קיבל החודש פרויקט הפינוי בינוי הראשון בתולדות גבעת שמואל  דחיפה משמעותית לאחר שוועדת התכנון המחוזית העניקה לפרויקט היתר בנייה בתנאים ובנוסף חתמו על התוכנית 100 אחוז מהדיירים. בחברה להתחדשות עירונית, יזמית הפרויקט צופים כעת כי בעוד כשנה  הליך פינוי הדיירים ולאחריו יחלו עבודות ההריסה והבנייה   

במסגרת הפרויקט ייהרסו 3 בניינים הכוללים 36 דירות על ציר בן גוריון 2-4-6  ובמקומם ייבנו 2 מגדלים חדשים בני 15 קומות כל אחד ובסה”כ 144 דירות חדשות. כמו כן יכלול הפרויקט תוספת שטחי מסחר בשטח של כ- 200 מ”ר. בנוסף הגישה החברה להתחדשות עירונית בקשה לפינוי בינוי במתחם בן גוריון 10-16,  כחלק מתוכנית כוללת של עירית גבעת שמואל במטרה לתת מענה לפיתוח סביבתי באזור. מתחם בן גוריון 10-16 כולל כיום 4 בניינים ישנים שבהם 64 דירות ובמקומם עתידים להיבנות 3 בניינים חדשים בני כ  14 קומות כל אחד עם כ-225 דירות חדשות וכ- 1000 מ”ר שטחי מסחר.

בסך הכל, יכלול כל הפרויקט העתידי ברחוב בן גוריון המרכזי בעיר,  6 מגדלי מגורים בעלי כ-  370 דירות. על פי התכנית, תמהיל הדירות בפרויקט יהיה מגוון ויכלול דירות 3, 4 , 5 ו- 6 חדרים בגדלים שונים וכן דירות גג וגן. אדריכל הפרויקט הוא משרד שפיזמן שסל אדריכלים. לפרויקט זה שותפה קבוצת יובלים בבעלות איציק ברוך אשר מביאים עימם ניסיון ביצועי והנדסי רחב. הדיירים במתחם 2-4-6 מלווים ע”י משרד הרטבי בורנשטיין בסון ובבן גוריון 10-16 מלווים ע”י משרד עורכי הדין ,שיבולת ושות’.

וכך זה ייראה בעוד שנים בודדות? הדמיה באדיבות: החברה להתחדשות עירונית

לדברי עמי כחלון וטל גולדשטיין, שותפים ומנכ”לים משותפים בחברה להתחדשות עירונית: “אנו שמחים שהגענו לסוף התהליך ברחוב בן גוריון בעיר, זאת לאחר עבודה פרטנית עם הדיירים, העיריה והועדה המחוזית. פרויקט זה מהווה פריצת דרך בגבעת שמואל המבוקשת מאוד מבחינה נדל”נית ובשורה משמחת לתושבי העיר. אנו רואים בפרויקטים של התחדשות עירונית תהליך חברתי ראשון במעלה. לתושבי גבעת שמואל, כעיר חזקה עם אוכלוסייה מצוינת מגיע שגם פרויקטים מסוג זה יקרו בעירם. הפרויקט תוכנן בקפידה תוך שמירה על כל הקווים המאפיינים של העירייה ותוך מתן מענה תכנוני וכחלק מדרישות העירייה. אנו מקווים שפרויקט זה יהווה מודל לחיקוי להתחדשות עירונית בשאר חלקי העיר.”

החברה להתחדשות עירונית שבבעלות לוי קושניר, דני שפירא, עמי כחלון וטל גולדשטיין היא החברה המובילה בישראל ליזמות תהליכי פינוי-בינוי אשר פועלת מזה כעשור בתחומי ההתחדשות העירונית. החברה הייתה הראשונה לזהות כי תהליכי פינוי-בינוי הם עתיד הבנייה באזורי ביקוש בישראל והחלה לפעול בתחום כאשר היה בחיתוליו ורק מעטים עסקו בו באופן פעיל. אחד מפרויקטי הדגל של החברה להתחדשות עירונית, הינו פרויקט NEXT TLV במתחם לה גרדיה בתל אביב, פרויקט הפינוי בינוי הראשון באזור שביצועו כבר החל והבנייה בו נמצאת בעיצומה.