Site icon מקומונט גבעת שמואל

הכל בסגר: ראיון חגיגי עם חבר מועצת העיר עו”ד משה קייקוב

משה קייקוב, 46, נשוי+4, הוא בעל משרד עו”ד מצליח בתחום דיני המשפחה ודיני עבודה אותו ייסד לפני 16 שנים, כשהיה בן 32 בלבד. בעשרים השנים האחרונות הוא מתגורר בגבעת שמואל, כשמאז 2018 הוא מכהן כחבר מועצת העיר ויו”ר תנועת ש”ס בגבעת שמואל.

משה, לפני שנתיים, בפעם הראשונה, נכנסה ש”ס, בראשותך, למועצת העיר. איזה חידוש הבאתם, באילו דברים אתם פעילים בעיר?

לגבעת שמואל יש את האופי והייחודיות שלה. המטרה שלנו בפעילות בגבעת שמואל היא להתחבר ולסייע לאוכלוסיות השונות בעיר, אם זה האוכלוסיה בעלת הצרכים המיוחדים, אם זה האוכלוסיה המבוגרת בעיר, ואם זה האוכלוסיה הנזקקת בעיר – אליהם אני מקדיש את עיקר מרצי וזמני כחבר מועצה.

במה מתבטא הסיוע שלכם לאותן אוכלוסיות?

אנו שמנו את התושב לפני הכל, כלומר המטרה היא לטפל באדם שזקוק לסיוע כלכלי, אדם שזקוק להכוונה. לדוגמא, אם אדם פנה למחלקה מסויימת בעירייה ולא קיבל מענה, או שקיבל מענה שאינו מספק והוא חש שעדיין לא מוצה הטיפול בעניינו, בתוקף הסמכות שניתנה לי אני פונה עבורו למחלקה הרלוונטית ואם צריך גם למנהל או מנהלת המחלקה על מנת לבדוק ולקדם את הטיפול בעניין שלשמו פנה אותו אדם – עד שאנחנו יחד לפתרון משביע רצון ככל הניתן.

משה קייקוב. צילום: פרטי

בנוסף, אנחנו מסייעים מידי שבוע בחלוקת מזון לאנשים מהמעמד הנמוך והבינוני, ולצערי יש כאלו לא מעט גם בגבעת שמואל, כאלו שנקלעו לסחרור כלכלי בשל פיטורים, קשיים בעסק בעקבות המצב, יציאה כפויה לחל”ת או סיבות אחרות.

חשוב מאוד, אבל בטח רק חברים ומכרים שלך יכולים לפנות אלייך.

ממש לא. מאז שנבחרתי למועצת העיר אני לא נציג ש”ס אלא חבר מועצה של כולם. אני נגיש לכולם ופעיל מאוד ברשתות החברתיות שם פונים אלי מאות תושבים שלא הצביעו, וכנראה גם לא יצביעו, לש”ס אבל שומעים מאחרים ורואים איך אני יכול לעזור בשעת מצוקה. עמוד הפייסבוק שלי פעיל מאוד ופונים אליו עשרות תושבים מדי שבוע, ואני ממליץ לכם לעקוב אחריו מכיוון שהוא גם מספק המון מידע על הנעשה בגבעת שמואל ועל הפעילות שלנו בעיר.

כמו כן, מידי שבוע ביום רביעי, בשעות קבועות, אנחנו מקבלים קהל בבניין העירייה, כדי לשמוע על בעיות שישנן לתושבים ולקבל עצות מאחרים שמגיעים אלינו ומוצאים אוזן קשבת.

לדוגמא, לפני מספר חודשים הציבו מכולה גדולה בשטח שבין 2 הקניונים בשכונת רמת הדר. במשך שבועות רבים, היא עמדה שם כאבן שאין לה הופכין, ללא כל שימוש ותוך הפרעה למעבר בין הקניונים. הגשתי שאילתא לראש העיר, ועוד בטרם נדונה השאילתה המכולה פונתה. אם הצלחנו באמצעות השאילתא לגרום לפינוי המכולה, ובכך לסייע לתושבים שזה הפריע להם – דיינו.

בסופו של דבר, הרצון לסייע לאדם שמתקשה, לאדם שאין לו, לאדם שלא יודע איך ולמי לפנות, ולבסוף לפתור לו הבעיה, אין סיפוק גדול יותר.

אילו עוד בעיות שהיו פתרתם?

במסגרת “איגוד בתי הכנסת” שהקמתי לפני למעלה משנה, לצורך הכרת וחיבור בין הרבנים והגבאים, אנו קוטפים את הפירוט כעת, בשיתופי הפעולה בין בתי הכנסת אם זה בשאלת ציוד, וכאשר יש צורך בתיווך אני נמצא שם עבורם. אז בהחלט אפשר לומר שהקדמנו תרופה למכה. במהלך השנה האחרונה חילקנו מאות חומשים לכ-15 בתי כנסת בגבעת שמואל, כשבכל בית כנסת שאליו אני מגיע, אני שומע שהמתפללים מודעים ומחכים לפעילות שלנו.

פתחתי חוג חזנות וטעמי המקרא שכבר רץ למעלה משנה עבור אותם נערים שמחד רוצים ללמוד קריאה בתורה בצורה מקצועית, ומאידך רוצים לפתח תחביב של חזנות.

איך אתם נערכים לראש השנה, בצל הסגר והקורונה?

לקראת ראש השנה חילקנו כ-100 מחזורים חדשים לכל אותם אלו שיאלצו להתפלל בבית מסיבה בריאותית, או לאלו שמקיימים מנייני חצרות ואין להם מחזורים. בנוסף, בשל פיצול בתי הכנסת לעשרות רבות של מנייני חצר קטנים נוצר מחסור בחזנים אשר בקיאים בתפילות הימים הנוראים המיוחדות ולכן עבור אותם אלו שאין ידם משגת לשלם לחזן מקצועי הקמנו קורס מזורז לצורך הכרת תפילות ימים נוראים, סה”כ ארבעה מפגשים עם החזן אשר בן דוד.

בשנה שעברה הבאנו לעיר את הראשון לציון הרב יצחק יוסף יחד עם החזן משה חבושה לערב סליחות והתעוררות, השנה כמובן שלא יכולנו, אבל קיימנו תפילות וסליחות בזום וברחובה של עיר וברוך ה’ אני מאמין שתושבי גבעת שמואל יכולים לחוש שהם מגיעים לימים הנוראים מוכנים.

משה, תרצה להוסיף מילה לסיכום?

אנחנו נכנסים לראש השנה בתקופה קשה מאוד לעם ישראל ולמדינת ישראל. סגר, אלפי חולים חדשים מדי יום, ומשק קורס שמביא לפגיעה אנושה בחייהם של אזרחים רבים. הנגיף הוא אויב חיצוני שקשה להילחם בו, אבל הדבר הכי חשוב שאנחנו יכולים לעשות הוא להיות מאוחדים, לפתוח עיניים ולעזור אחד לשני – מי שיש לו יתן למי שקשה לו, מי שמוקף משפחה וחברים ינסה לעודד את הבודד והגלמוד. וביחד – תהיה לנו שנה טובה ובריאה!.