Site icon מקומונט גבעת שמואל

הכניסה לתושבים בלבד? לא כל התושבים מרוצים

בשבוע שעבר קיבלו תושבי גבעת שמואל הודעות אישיות לנייד ובהם עדכון כי “בימים הקרובים תקבלו כרטיסי תושב לצורך כניסה לגינות רמון ואלקנה”. יש לשער שהדבר מגיע במענה לפניות תושבים בחופשת הפסח האחרונה לגבי אוכלוסיית המבקרים בפארקים השונים – שאינה מתושבי העיר. יחד עם זאת, יש לא מעט תושבים שמביעים תרעומת על המהלך החדש. מעיריית גבעת שמואל נמסר: “בימים אלו ייערכו פעילויות לילדי גבעת שמואל ע”י המתנ”ס, אין מדובר בסגירת הפארק למבקרים”.

בחודש אפריל האחרון, תקופת חג הפסח וחופשת ‘בין הזמנים’ במוסדות הלימוד החרדיים בעיר בני ברק השכנה התמלאו פארקי השעשועים, ובעיקר הגדל והחדש שבהם – פארק החבלים שברחוב מנחם בגין, במבקרים שאינם תושבי גבעת שמואל.

הדבר עורר תרעומת רבה וגרר בקשות שונות של תושבים למנוע כניסת תושבי ערים אחרות (בדגש על בני ברק) ולסגור את הפארק לתושבי העיר בלבד.

מבט מלמעלה. צילום: כתב מקומונט

גם אנחנו כאן במקומונט גבעת שמואל סיקרנו את המאבק שניהלו התושבים ואף פנינו להנהגת העיר ולראשיה על מנת למצוא פתרון לנושא אך נאמר לנו שוב ושוב שישנה בעיה חוקתית במניעת כניסה סלקטיבית לפארקים הציבוריים.

בקרב התושבים שקיבלו את הודעת העירייה התגובות היו אמביוולנטיות – חלקם שמחו מאוד על המהלך, אשר יאפשר, מבחינתם, שימוש חופשי יותר, נעים יותר וצפוף פחות באותם המתקנים ש”נבנו בכספי הארנונה שלהם”. אך יש גם לא מעט תושבים שמביעים התנגדות גדולה למהלך – חלקם מהפן ה’מוסרי’ – באומרם שהם מוכנים “לסבול” צפיפות יתר בחלק מן השנה – בדיוק כפי שהם עצמם נהנים משירותים עירוניים בערים השכנות (פארק פ”ת, נמל ת”א או הופעה פתוחה בראשון לציון…), וחלקם מסיבות טכניות לחלוטין – מסתבר שאת כרטיס התושב יקבלו באופן אוטומטי רק בעלי משפחות עם ילדים בלבד. רווקים ורוצים לשבת בפארק? סבא וסבתא שרוצים לארח את הנכדים? תוכלו לקבל כרטיס תושב רק אחרי פניה מיוחדת למוקד העירוני.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

“ומה אם אני אאבד את הכרטיס, או אשכח אותו בבית” שואלת מיכל, אם לשניים תושבת רמת הדר, “זה פשוט לא הגיוני שכניסה פשוטה לפארק מתחת לבית צריכה להיות נתונה לבירוקרטיה כזו” היא ממשיכה.

בעיה נוספת עלתה מצידם של שוכרים אשר לא העבירו את כתובתם לעיר מסיבות שונות. בפוסט שפירסם תושב העיר אביתר אשר ובו פנה לעיריית גבעת שמואל הוא קובל על כך ש”אתם יודעים לגבות ארנונה של אלפי שקלים, אך באותה נשימה מונעים ממני פארקים עירוניים שאני משתתף במימונם כמו כל תושב, הנמצאים מחוץ לדירתי, במרחק מעבר חצייה אחד”.

מעיריית גבעת שמואל נמסר: “מדובר בשלושה שבועות (23.7-16.8) בין השעות 16:00-22:00 שהכניסה תהיה לתושבי העיר שכן בימים ובשעות אלה יתקיימו פעילויות מיוחדות לילדי העיר ע”י המתנ”ס העירוני. הפעילויות מיועדות בעיקרון לילדים ולכן מתוך רצון שלא להציף באופן גורף בכרטיסים את מי שאינו זקוק להם הוחלט לשלוח למשפחות הרשומות ככאלו עם ילדים בגילאים הרלוונטיים. כמובן שכל תושב שיהיה מעוניין יוכל לפנות למוקד ולקבל כרטיס לו ולבני משפחתו.”

זה לא נעים לראות פארק סגור. צילום: כתב מקומונט