Site icon מקומונט גבעת שמואל

הכרויות לדתיים ברשת

(צילום: עמיעד טאוב)

יותר ויותר אנשים מחפשים היום בני זוג דרך אתרי הכרויות שמיועדים במיוחד עבור הציבור הדתי, מה שהופך אותם לפופולריים במיוחד וניתן לראות כל הזמן עליה בכמות האתרים החדשים הנבנים.

אם בעבר היו ברשת רק אתרי הכרויות כלליים, היום ניתן לראות כי קהילות רבות גילו את כוחה של הרשת ואתרי ההכרויות המצליחים ביותר הם דווקא אלה הנישתיים, שפונים לקהל מסוים עם מכנה משותף מוגדר.

גם בתוך התחום של הכרויות לדתיים ניתן לראות לעיתים התפצלות לאתרי נישה כמו הכרויות למסורתיים, הכרויות לחסידי ברסלב, הכרויות לקהל החרדי ועוד.

באופן כללי, אתרי הכרויות לדתיים דומים לאתרים הכלליים באופן בו הם מתנהלים. בכולם יש תהליך הרשמה מפורט של יצירת פרופיל אישי באתר, בכולם יש אפשרות או אפילו דרישה להעלות תמונה, בכולם יש אפשרות לערוך צ’אט פנימי עם חברים מהאתר, בכולם יש אפשרות לערוך חיפוש מהיר ומתקדם וכו’. אך בכל זאת, אתרי הכרויות לדתיים נבדלים בכך שהם מותאמים במיוחד מבחינת התוכן לקהל הדתי, המאפיינים הנדרשים למילוי עבור כל פרופיל שנפתח הם אלו שחשובים לציבור הדתי. במרבית אתרי ההכרויות לדתיים נדרשים הגולשים למלא פרטים על עצמם שקשורים לאורח החיים הדתי אותו הם מנהלים- מהי השקפתם הדתית, לאיזה זרם דתי הם משתייכים, מהם הרגלי התפילות שלהם” מהם מאפייני הלבוש שלהם וכו’.

מאפיינים אלו הם גם הקריטריונים לחיפוש המתקדם, כך שאדם יכול לחפש למשל רק נשים ששייכות לזרם הדתי בו הוא מעוניין, שמתלבשות באופן מסוים ומתפללות בתדירות מסוימת וכו’.

בנוסף, אתרי הכרויות לדתיים חייבים להיות אתרים שומרי שבת, זאת אומרת שהם אינם פעילים מרגע כניסת השבת ועד צאתה. באתרים אלו ניתן גם לראות הקפדה של מנהלי האתר על התכנים המתפרסמים באתר- תמונות לא צנועות לא מאושרות להעלאה, טקסטים לא ראויים מסוננים וכו’.

איזה אתר הכרויות לדתיים כדאי לבחור

ישנם לא מעט אנשים שבוחרים לפתוח פרופיל אישי ביותר מאתר אחד של הכרויות לדתיים. זאת כדי להגדיל את היצע הבחירה. יחד עם זאת, חשוב לא להתפרס יותר מדי ולנסות להתמקד בתהליך החיפוש. ישנם אתרים של הכרויות לדתיים שהם חינמיים לחלוטין ויש כאלה שדורשים תשלום עבור מנוי. כדאי לבדוק את השני הסוגים ולראות מה מתאים לנו יותר. אתרים חינמיים הם כמובן אטרקטיביים אך חשוב לבדוק את איכותם ואת מידת רצינותם טרם השימוש בהם. אתרים בתשלום בדרך כלל נחשבים לרציניים יותר, אך בכל מקרה חשוב לבדוק גם אותם.

ישנם אתרי הכרויות לדתיים שמציעים סל שירותים רחב יותר כמו ארגון מפגשי הכרויות, טיולי פנויים פנויות, הרצאות, סדנאות ייעוץ למציאת בני זוג וכו’. חשוב לעקוב אחר לוחות האירועים באתרים אלו ולהתעדכן במה שהם מציעים לחבריהם. כדאי גם להתייעץ עם חברים ומכרים שהתנסו בזירת ההכרויות לדתיים ברשת ולקבל מהם המלצות ואזהרות לגבי אתרים מסוימים.

נראה כי זירת ההכרויות ברשת הופכת למרכזית יותר ויותר בשנים האחרונות ויש להניח כי תופעה זו רק צלך ותתעצם בהמשך, לכן חשוב שכל מי שמחפש זוגיות במגזר הדתי יתנסה גם בערוץ זה.