Site icon מקומונט גבעת שמואל

המומחים של קומפוסט אור מסבירים: איך לשפר את טיב הגידולים החקלאיים?

אחת הדרכים שמוכיחות את עצמן לאורך שנים בנושא שיפור של תחום הגידולים החקלאיים היא שימוש בקומפוסט איכותי, אשר יוצר השלכות חיוביות רבות על הקרקע המיועדת לגידולים.

כדי להגיע לכך יש לבחור שימוש בקומפוסט מיוחד אשר מיוצר בתהליך מתקדם בטכנולוגיה חדשנית תוך שימוש בבוצת שפכים וגזם איכותי מרוסק.

היתרונות של השימוש בקומפוסט

כאשר החקלאים משתמשים בקומפוסט בטיב מעולה של קומפוסט אור, להשבחת הקרקע שלהם הם נהנים מתוצאות שהן שונות באופן משמעותי מהתוצאות שהיו בעבר. זאת למרות שאין שינויים בשאר התנאים כמו האקלים, שיטות העבודה וכמות המים שמועברת לאדמה. עקב השימוש בחומר זה, הריכוז של החומר האורגני באדמה הוא הרבה יותר גבוה והמליחות שלו היא נמוכה. שיפור טיב הקרקע מוביל לכך שנוצרת הגדלה של היבול בשטח זה גם ללא דישון כיוון שהקומפוסט מחליף גם את הצורך בפיזור דשן על פני הקרקע.

ההבדלים בתחום הגידולים

חקלאים רבים שהבינו לאחר שיחות עם חקלאים אחרים, את היתרונות הרבים כיוון שעם עובדות בשטח אין ויכוחים, החלו להשתמש גם הם בקומפוסט היוצא דופן של אור והם הבינו כי קומפוסט טוב לחקלאות. לאחר תהליך ההכנה המורכב של חומר זה במפעל המתוחכם, מפזרים אותו באדמה וגורמים לכך שיסודות ההזנה שחשובים כל כך לצמח הופכים להרבה יותר פרודוקטיביים.

עובדה זו גוררת גידול מתמיד בכמויות היבול וזאת בהשוואה לתקופות מקבילות בעבר. כמו כן קיימת עלייה באחוזי הנביטה, עלייה ביבול הדגניים, עלייה בריכוז החלבון בגרגירי החיטה. שיפור זה מדרבן את הגורמים השיווקיים להעדיף לרכוש את התוצרת האיכותית של החקלאים הללו שטיב התוצרת שלהם הוא משובח הרבה יותר, מאלו של מגדלים אחרים העוסקים בתחום זהה.

תמונה: pexels

תנאים סביבתיים בקרקע

הקומפוסט יוצר תנאי גידול אופטימליים בכל מקום, הוא מקטין את הסיכון במחלות בגידולים שמאופיינות במחלות שורש ובדרך זו הוא מגביר את החסינות של הצמח נגד המחלות השונות.

המבנה הייחודי של קומפוסט אור מאפשר חלחול איכותי הרבה יותר של המים ולכן כל צמח ניזון מכמות גדולה הרבה יותר של מים. גם עובדה זו מגבירה את היבול של חלקת קרקע זו.

הקדמה נמצאת בכל מקום

ענף החקלאות צועד עם הקדמה ונעשו בו שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות כמו שימוש במכונות משוכללות, שיטות גידול חדשות הכוללות שימוש בקומפוסט, של פירות וירקות שחלקם לא גודלו אף פעם בישראל.