Site icon מקומונט גבעת שמואל

המועמד לראשות העיר גל לנצ’נר הציג לציבור את “התוכנית לתיקון התחבורה” בגבעת שמואל

המועמד לראשות העיר רו”ח גל לנצ’נר הציג השבוע את תוכניתו לתיקון מערכת התחבורה בגבעת שמואל, תוכנית השואפת לשפר את מערך התחבורה הציבורית בעיר, להפחית את הפקקים ולהקל על התנועה אל ומחוץ לעיר – וגם על התנועה בתוך העיר בשעות העומס, נושא הלוקה בחסר כיום.

בתחילת השבוע הציג לנצ’נר את עיקרי התוכנית ליו”ר סיעת המחנה הממלכתי ח”כ זאב אלקין, חבר הקבינט הבטחוני שעל אף עיסוקיו הרבים בימים אלו, הגיע למטה הבחירות של רשימת “גבעת שמואל מתחדשת בראשות גל לנצ’נר” לפגישה עם המועמד. אלקין, שבעבר היה מיועד לתפקיד שר התחבורה ונושא זה קרוב לליבו חיווה את דעתו על ההזדמנויות שבתוכנית וציין כי הוא מאמין שמימוש התוכנית, יוכל להביא לתיקון הבעיות שנוצרו בעיר ב-15 השנים האחרונות, ולהביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בגבעת שמואל.

התוכנית שפרסם לנצ’נר כוללת תכנון נכון של בניית העיר ופיתוחה, הוספת תשתיות מתאימות וראויות בכל השכונות, הוספת תחבורה ציבורית נוחה ויעילה. בנוסף, הרחבת קו הרכבת הקלה לכל תושבי העיר, פתיחת יציאות חדשות ומרווחות מהעיר ובפרט תיקון היציאה לכביש 4.

בנוסף, עוסקת תוכנית התחבורה של לנצ’נר גם בנושא השאטלים לרכבת הקלה, אשר בוטלו בהחלטת ראש העיר בתחילת החודש.

במקביל, פועל לנצ’נר אל מול משרד התחבורה ונת”ע, במטרה לשפר ולייעל את התחבורה הציבורית בעיר.

מדובר בבשורה משמעותית עבור התושבים, שכן הרכבת הקלה תקצר את הדרך מגבעת שמואל לתל אביב ולמרכז מטרופולין דן, תאפשר לתושבים להשאיר את הרכב בבית ולהשתמש בתחבורה הציבורית, כמו בערים מתקדמות בעולם.

הצלחה אחת כבר יכול לנצ’נר לזקוף לזכותו עם צמצום נוכחות רכבי לימודי הנהיגה מרחובות העיר. צילום: מקומונט גבעת שמואל

בתוכנית, השאטלים יפעלו בין השעות 7:00-9:00 בבוקר 5 ימים בשבוע ומסלולם יחל מהתחנה בשכונת רמת אילן, דרך התיכון הממלכתי ורחוב יצחק שמיר, ויתחבר לרחובות מנחם בגין, הסיבים ומשם לתחנת הרכבת הקלה בפ”ת וחזרה במסלול קצר דרך הסיבים, בגין, גרינברג, מקס ואנה ווב.

יתקיים שאטל נוסף בו המסלול יתחיל מבן גוריון אל כיכר העירייה, רחוב ביאליק ללוחמי הגטאות עד לרחוב הנשיא וימינה אל כיכר הגששים, משם לזיתים עד לרחוב ירושלים ומשם ימינה לכיוון תחנת הרכבת הקלה.

תוכנית התחבורה המלאה של רו”ח גל לנצנ’ר מתפרסמת באתר המועמד לראשות העיר.