Site icon מקומונט גבעת שמואל

“המורה הפדופיל” עבר לגור בגבעת שמואל

לפני כחודשיים גזר בית המשפט על אביתר גרוס תשעה חודשי עבודות שירות על מעשים מגונים שביצע בתלמידתו, אותם המיר השופט לעבודות שירות. עתה מספרים תושבים בגבעת שמואל “הוא עבר לגור לידינו, ואנחנו חוששים”.

לפני חודש בדיוק פרסם Ynet את כתב האישום ונימוקי גזר הדין המקל אותו קבע שופט בית משפט השלום בפתח תקווה עודד מורנו, וזאת לאחר שהותר לפרסום עותק חלקי מהם עולים כלל נימוקי גזר הדין והסברי השופט מדוע החליט לחרוג ממתחם הענישה שהוא עצמו קבע ולהקל עם הנאשם.

בנוסף, דחה השופט את הבקשה לאסור את פרסום שמו של גרוס וקבע: “אני מחליט לסטות ממתחם הענישה אותו קבעתי, סטייה מידתית תוך התייחסות לכך שהנאשם ישב במעצר חודש ימים”.

אלו קטעים מתוך גזר הדין כפי שהותר לפרסום ואף פורסם באתר Ynet: בנובמבר 2019 הורשע גרוס לאחר הסדר טיעון במעשים מגונים. לפי האישום המתוקן שבו הודה, הוא היה מורה בבית ספר יסודי והילדה הייתה תלמידתו. כחודש לפני פסח, במשך שלושה שבועות, יום בשבוע, הוא יזם מפגשים עם הילדה בכך שקרא לה להתלוות אליו בעת שהייתה בשיעור אחר.

אביתר גרוס. צילום: מתוך פייסבוק

באחת הפעמים הוא לקח אותה לאזור בבית הספר שם ישבו על כיסאות. הוא אמר לה שהוא “אוהב אותה” וחיבק אותה, אז פתח את רוכסן מכנסיו והוציא את איבר מינו. הוא ביקש ממנה לא לצחוק וביקש שתחשוף את איבר מינה, והיא עשתה כן. בפעם אחרת הוא לקח אותה לכיתה, סגר את הדלת והוציא את איבר מינו, הוא אמר לה לגעת בו וכך עשתה. במפגש שלישי הוא שוב לקח אותה לכיתה, הודיע לה שזו תהיה הפעם האחרונה, פתח את הרוכסן, הוציא את איברו ושוב אמר לה לגעת בו. היא סירבה לבקשתו שייגע בה חזרה והוא החזיר אותה לכיתה והזהיר אותה לבל תספר את שאירע.

בהסדר הטיעון הצדדים לא הסכימו על העונש, והנאשם הופנה לתסקיר מבחן ולבחינת הערכת מסוכנות מינית. התסקיר קבע כי לגרוס, נשוי ואב לשניים, אין הרשעות קודמות. תיק נוסף נפתח נגדו בעבר אך לא הוגש בו כתב אישום. התסקיר טען כי השתלב בטיפול פסיכולוגי וטיפול קבוצתי – והוא נמצא ברמת מסוכנות נמוכה עד בינונית – והמליץ על עבודות שירות”.

צילום: עיריית חולון

המועצה לשלום הילד אשר מלווה את הקטינה במסגרת מרכז הליווי לילדים נפגעי עבירה מסרה כי “מדובר בענישה אומללה ומקוממת. אסור להשלים עם המצב שבו פגיעה מינית של ילדה רכה בשנים, שהתרחשה במסגרת החינוכית בה היא לומדת, על ידי איש חינוך, לא תוביל לענישה משמעותית ומרתיעה. לכן, מיד עם מתן גזר הדין, דרשנו מהפרקליטות לערער על קולת העונש ואכן דרישתנו התקבלה והוגש ערעור עי פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי.”

עוד הוסיפו במועצה לשלום הילד כי “במסגרת מרכז הליווי לילדים נפגע עבירה אנו מלווים מזה כשנה וחצי את הקטינה הנפגעת ובני משפחתה לאורך ההליך הפלילי וחשופים מקרוב לנזקים שנגרמו לה ולדרך השיקומית המצפה לה. צריך להפסיק להזדעזע ולהתחיל לפעול לשינוי התפיסה של המערכת המשפטית שחייבת להטיל ענישה משמעותית ובלתי מתפשרת. על בית המשפט להתבונן לילדים בעיניים ולהבטיח להם, ולנו כחברה, צדק”.