Site icon מקומונט גבעת שמואל

הנחיית קבוצות וצוותים בתוך ארגונים

(צילום: באדיבות אתר pixabay)

תפקידו של המנחה חשוב, מרכזי וקריטי בקבוצה, כיוון שהוא משפיע על תהליכים הקורים בין חברי הקבוצה, עליו להפגין רגישות ולהבין את תהליכי העבודה, לצפות במתרחש, לקיים דיאלוג פורה ומפרה, ולהתערב באופן ספונטני ומיידי בעת הצורך. בתחילת המפגשים עליו לחתום על הסכם מחייב עם חברי הקבוצה על מנת להגדיר יעדים ברורים וברי השגה, לקבוע כללים מנחים, כל זאת ועוד בהתאם למטרות הארגון.

קונטקסט ארגוני ועסקי

בכל ארגון מתנהלת סביבת העבודה במספר קבוצות כגון קבוצת חברי ההנהלה, צוותים ייעודיים לפרויקטים שונים, קבוצות עבודה ועוד. למעשה, בתוך הארגון ישנם ממשקי עבודה שונים ומגוונים, אך כדי לסייע לקבוצות העבודה בארגון לפעול ביעילות, לשפר תהליכים כמו קבלת החלטות, ועל מנת להתגבר ביעילות על קונפליקטים ובעיות שונות, חשוב למנות מנחה קבוצות מקצועי ומנוסה. תפקידו של המנחה להתאים את מבנה הקבוצה ולגבש מטרות עבודה ויעדים המותאמים לצרכי ומאפייני הארגון. כמו כן, עליו לקשר בין העולם הארגוני לעולם הקבוצתי כדי לבנות תהליך אפקטיבי שמאפשר לארגון להשיג את יעדיו.

תהליכים דינמיים קבוצתיים

מנחה קבוצות מיומן יכול לסייע לארגון לגבש צוות עבודה יעילים ופרודוקטיביים, ולהוביל צוותי עובדים להצלחות. בארגונים רבים הבינו כי כדי לעמוד ביעדים ועל מנת להצליח בתחרות מול המתחרים עליהם להשכיל וללמוד כיצד להשתמש באופן נכון ויעיל בידע הרב שקיים בקרב מנהלי הארגון ובקרב העובדים. לכן, ישנם ארגונים אשר שולחים מנהל או עובד מוכשר ויצרתי לקורס הנחיית קבוצות בעוד ארגונים אחרים מזמינים מנחים מקצועיים מרקע עסקי וארגוני על מנת לסייע להם להקנות כלים פרקטיים ומעשיים לצוות העבודה כך שהעובדים יוכלו לעבוד טוב יותר יחדיו, לשתף פעולה ורעיונות, להתמודד עם דילמות ובעיות, להתגבר על התנגדויות בתוך הקבוצה ולמנף אותן לדרך חדשה ואפקטיבית, וכדי להעצים את חברי הקבוצה, ולהעניק להם ארגז כלים שימושי שיסייע להם להשיג יעדים ארגוניים שונים ומגוונים.

הובלת הארגון להצלחה

בכל ארגון ישנם קשיים ועל העובדים והמנהלים להתמודד מדי יום עם בעיות פשוטות ומורכבות. לארגון יש כוח פנימי רב ובקרב העובדים קיים ידע נרחב שניתן לנצל נכון למטרת השגת יעדים עסקיים וארגוניים שונים. באמצעות הנחיית קבוצות ניתן להוביל את חברי הקבוצה לעבר השגת מטרות מדידות, להטמיע נהלי עבודה חדשים, מתקדמים ויעילים יותר, ובאמצעות ידע תיאורטי ותרגול מעשי ופרקטי ניתן לגבש את חברי הקבוצה ולמנף את הצלחתה לכיבוש יעדים ארגוניים ומטרות עסקיות מוגדרות מראש.

כדאי לדעת כי ההנחיה מועברת באופן חווייתי ונעים, תוך מימוש הפוטנציאל הקיים בכל אחד מחברי הקבוצה ובכולם יחדיו. אחת ממטרות ההנחיה היא לגבש את חברי הקבוצה לצוות מנצח המודע ליכולותיו, ומסוגל לעמוד ביעדי הארגון כדי להובילו להצלחה עסקית במגוון תחומים.

לקריאה בנושא יתרונות העבודה בקבוצה ועבודת הצוות לחצו כאן