Site icon מקומונט גבעת שמואל

הנצחה: גינת השקד ברמת אילן מחליפה את שמה לזיכרו של ראש המועצה לשעבר

גינת השקד בשכונת רמת אילן משנה את שמה לזיכרו של ראש המועצה המקומית גבעת שמואל (1976-1993) יעקב ויסמונקי. בטקס השתתפו גם בני משפחתו ואישתו “המורה זמירה” הזכורה לטובה עבור דורות של תלמידים בגבעה.

עיריית גבעת שמואל חנכה את גינת השקד בשכונת רמת אילן, על שמו יעקב (יענקל’ה) ויסמונסקי, ראש המועצה לשעבר של גבעת שמואל. לטקס הגיעו ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, הגב’ זמירה ויסמונסקי, “המורה זמירה” – אשתו של יעקב ויסמונסקי ז”ל ובני משפחתה, ראש המועצה לשעבר של גבעת שמואל מר ירמי אולמרט וחברי מועצת העיר גבעת שמואל.

ויסמונסקי, כיהן כראש המועצה של גבעת שמואל במשך 18 שנים והקדיש את כל חייו למען החברה הישראלית, העם היהודי ומדינת ישראל. במהלך תקופת כהונתו כראש המועצה, הוא פעל רבות עבור העיר ותושביה בכל תחומי החיים, ובעיקר בתחום החינוך שהיה קרוב מאוד לליבו.

בנוסף, פעל ויסמונסקי ליצירת שותפות וקשרי ידידות כערים תאומות, בין העיר גבעת שמואל לבין העיר שטדה בגרמניה, ויזם ביקורים של משלחות צעירים משתי הערים, לקירוב לבבות בקרב הדור הצעיר.

לאחר שסיים את כהונתו כראש המועצה בגבעת שמואל, הוא המשיך לתפקידים בכירים נוספים בשירות הציבורי ביניהם: קונסול כללי של ישראל בברלין ויו”ר קק”ל באוסטריה, הונגריה וצ’כיה. על תרומתו ופעלו למען העיר ותושביה, קיבל ויסמונסקי את תואר “יקיר העיר” גבעת שמואל בשנת 2008.

ראש העיר ובני משפחת ויסמונסקי על יד לוח ההנצחה לאביהם, ראש המועצה לשעבר. צילום: דוברות

בסוף שנת 2010 נפטר ויסמונסקי, והונצח גם בשמה של הכיכר המרכזית בסמוך לבניין העירייה, בצומת הרחובות ביאליק ובן גוריון.

ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני: “עם השנים, הפכה גבעת שמואל לעיר ואם בישראל. עיר אטרקטיבית ומובילה בכל תחומי החיים. עיר משגשגת, הנהנית מביקוש גבוה, מאיכות חיים ובעיקר ממערכת חינוך עירונית מובילה ומתקדמת. לכל אלה, שותפים גם דור המייסדים וראשי המועצה לשעבר, ביניהם מר יעקב (יענקל’ה) ויסמונסקי ז”ל,  אשר הוסיפו נדבך משלהם לבניין העיר ולשגשוגה. הטקס מבטא את החשיבות הרבה שאנו רואים בהנצחתם של ראשי המועצה לדורותיהם, המהווים את סיפורה של העיר הנפלאה שלנו ואת מורשתה, עבורנו ועבור הדורות הבאים”.