Site icon מקומונט גבעת שמואל

הסטודנטים של בר אילן:”הלב והגוף שלנו בגבעת שמואל”

אגודת הסטודנטים של בר אילן תומכים בהעברת האוניברסיטה מרמת גן לגבעת שמואל. גם מחוז מרכז במשרד הפנים הביע היום תמיכתו בהעברת האוניברסיטה לגבעת שמואל ואמר כי- בר אילן הינה חלק אינטגרלי מגבעת שמואל , בכך הצטרף מחוז מרכז  לעמדות מחוז ת”א במשרד הפנים  ולעמדת מנהל התכנון- מחוז מרכז . 

וועדת הגבולות של משרד הפנים,  בראשות מנכ”ל משרד הפנים לשעבר גבי מימון,  ערכה היום סיור בגבעת שמואל, בר”ג  ובאוניברסיטת בר אילן, וזאת במסגרת בחינת בקשתה של עיריית גבעת שמואל לשייך את האוניברסיטה לשטחה המוניציפלי של העיר גבעת שמואל. 

ברונדי בישיבת אגודת הסטודנטים בבר אילן. צילום באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל

יו”ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן, דניאל תייר, הופיע בפני הוועדה, ציין את שיתוף הפעולה הרחב והמגוון,  עם העיר גבעת שמואל והעומד בראשה, לו זוכים הסטודנטים  ואמר כי הוא שמח על כך שהוועדה הזמינה את אגודת הסטודנטים ואת ישראל זינגר ראש עיריית רמת גן לאותה ישיבה, כי זו הפעם הראשונה שבה הם נפגשים. תייר טען עיריית רמת גן מזניחה את האוניברסיטה, לא משתפת פעולה עם הסטודנטים במיזמים שונים, על אף פניות שונות מטעם האגודה והדגיש כי יש להעביר את האוניברסיטה לאחריותה של עיריית גבעת שמואל במטרה להפוך לעיר אוניברסיטאית אמיתית שתתמוך בסטודנטים, תפתח מקומות תעסוקה חדשים, מעונות ועוד. “שיתוף פעולה בין אגודת סטודנטים ורשות מקומית יכול למנף את החוויה הסטודנטיאלית, להעניק נדבך משמעותי לחיי הקהילה בעיר ולגרום ליחסי גומלין הדדיים שמפרים הן את הסטודנט והן את הקהילה העירונית.  אין ספק שהסטודנטים ירוויחו מן המעבר לעיר אוניברסיטאית שתפתח פתרונות תעסוקה לסטודנטים, תייצר שיתופי פעולה בתחום החינוך, תיזום אירועי תרבות משותפים, ותקים מתחם מעונות שיקל על בעיית הדיור באזורנו. מהרגע שנכנסתי לתפקיד, תמיד דלתם של ראש העיר ומנכ”ל גבעת שמואל היו פתוחים לפנינו במטרה לקיים שיתופי פעולה למען הסטודנטים והתושבים. ומנגד, למעשה היום זו פעם ראשונה שאני פוגש את ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר, על אף פניות חוזרות ונשנות. הלב והגוף שלנו בגבעת שמואל, רוב המוחלט של הסטודנטים גרים בגבעת שמואל, עובדים בגבעת שמואל, ולא רוצים להרגיש כמו ילדים חורגים”.

מלי חג’בי סגנית מחוז מרכז במשרד הפנים הצטרפה לעמדת מחוז ת”א במשרד הפנים שפורסמה בתחילת החודש ולעמדת מנהל התכנון ואמרה: “אנו תומכים בהעברת אוניברסיטת בר אילן לגבעת שמואל.  בר אילן הינה חלק אינטגרלי מהעיר, מהחזון של העיר כעיר אוניברסיטאית ומתכנית המתאר שלה. רוב באי האוניברסיטה הם תושבי גבעת שמואל ואנו מאמינים שמצבה של האוניברסיטה יהיה טוב יותר תחת גבעת שמואל”.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, הציג בפני הוועדה, שמתכנסת זו הפעם השלישית לדיון,  את עיקרי טיעוניה של גבעת שמואל לשיוך האוניברסיטה לתחומה  והצביע  על כך ש “גבעת שמואל ואוניברסיטת בר אילן הם מרקם חיים אחד ומרחב תכנוני אחד. החזון שלנו לעיר אוניברסיטאית יצעיד את בר אילן להישגים רבים והוא נכון לאוניברסיטה ולעיר. העברת האוניברסיטה תעשה טוב הן לבר אילן, הן לסטודנטים, הן לתושבי גבעת שמואל, ואף תאפשר  צדק חלוקתי “. עוד הציג ראש העיר את העובדה שאחוז ניכר מהסטודנטים והמרצים באוניברסיטה  מתגוררים בעיר, ובפועל גבעת שמואל היא זו שמעניקה לאוניברסיטה ולסטודנטים הלומדים בה כיום את כלל השירותים המוניציפאליים, בעוד הניתוק בין האוניברסיטה לעיר רמת-גן, השוכנת מעבר לכביש 4, ניכר לכל.

כמו כן הציגו בפני הוועדה חברי מועצת העיר ותושבי העיר גבעת שמואל, חלקם אף  סטודנטים לשעבר באוניברסיטת בר-אילן,  שנשאו דברים בדבר החשיבות בשיוכה של האוניברסיטה לגבעת שמואל ובדבר הפוטנציאל האדיר הטמון במהלך שכזה, הן עבור האוניברסיטה והן עבור העיר.

למכתב יו”ר אגודת הסטודנטים לוועדת הגבולות לחצו כאן