Site icon מקומונט גבעת שמואל

הסכם קואליציוני ראשון לברודני: סגן ראש עיר לבית היהודי

שבועיים תמימים אחרי הבחירות המקומיות, חתם ראש העיר הנבחר יוסי ברודני על הסכם קואליציוני עם ראשון – עם סיעת הבית היהודי בראשות יעקב ויליאן שקיבלה 3 מנדטים ותקבל גם את תפקיד סגן ראש העיר.

מאבקי הבחירות בגבעת שמואל תמו ועתה נותר רק הרכבת הפאזל של השלמת הקואליציה העירונית וחלוקת התיקים בעירייה. הבוקר אנו מתבשרים כי המפלגה הראשונה שחתמה על הסכם עם יוסי ברודני היא שותפתו גם בקדנציה האחרונה, הבית היהודי, אשר תקבל את תפקיד סגן ראש העיר, ומחזיק תיק החינוך הדתי עבור יו”ר הרשימה, יעקב ויליאן.

ראוי לציין, כי על אף שלגבעת שמואל תקן של סגן ראש עיר בשכר, לא ממהר ראש העיר לאפשר מילוי תקן זה, ועפ”י ההסכם ויליאן יכהן בתפקיד בהתנדבות וללא שכר. אנשי הבית היהודי התנו את העניין, בהעברת התקציב המוקצה לכך – ישירות לטובת התושבים ולתקציב העירייה השוטף.

ימשיכו לעבוד יחד. ראש העיר יוסי ברודני וסגנו, יעקב ויליאן. (ארכיון) צילום: יחצ

נוסף על תפקידים אלו, תשמור “הבית היהודי” את האחריות על תיק הרווחה, תפקיד אשר מילאה חברת מועצת העיר היוצאת מטעם הבית היהודי, מיכל וולדיגר, בחמש שנים האחרונות ובראשו תעמוד חבר מועצת העיר החדשה, מירי אברג’יל.

תחום נוסף שנכנס להסכם וניתנה עליו האחריות לבית היהודי, ויעמוד תחת אחריותו הישירה של עדי גרוס, הוא האחריות על תנועות הנוער הדתיות, בני עקיבא ועזרא, יחד עם תקציב מיוחד לקידום הנוער הדתי ולפעילויות בשעות הפנאי גם לאלו שכבר אינם חברים בתנועות הנוער ולפעילויות עבור צעירים ובוגרים המיועדות להיכרויות ותרבות פנאי דתית לפנויים ופנויות.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

כמו-כן, הוסכם בין הצדדים כי תוקם ועדת קליטה ועולים ובה ייצוג מורחב לבית היהודי אשר תשים דגש על ציבור העולים הגדול שבגבעה.

חבר מועצת העיר, עדי גרוס: “יצאנו מהפוליטיקה – אנחנו רוצים לצאת ולעבוד למען הציבור. כמו שהוכחנו בעבר, הבית היהודי דואג לכולם, מתוך נקודת מבט החשובה לציבור הבוחרים שלנו ומתוך רצון לחזק ולתת העדפה מתקנת גם לציבור החילוני, על מנת שיישאר כאן בעיר”