Site icon מקומונט גבעת שמואל

העירייה אישרה תכנית להמשך תנופת פיתוח וקידום העיר בהיקף של 15 מיליון ₪

וגם- פרויקט הטמנת קו המתח העליון לקראת מימושו, מליאת העירייה אישרה את הטמנתו בעלות כוללת של כ 5.8 מיליון ₪. הקו צפוי להיות מוטמן עד ספטמבר 2011. כזכור תשלום ראשוני לחברת החשמל הועבר כבר לפני מספר חודשים והכבל הייחודי להטמנת הקו יגיע בתוך כארבעה חודשים

את ישיבת המליאה שהתקיימה ביום רביעי פתח ראש העיר יוסי ברודני ואמר:” מובאים בפנינו מספר פרויקטים לאישור המליאה. כל הפרויקטים האלו מהווים תכנית כוללת שמטרתה היא קידום העיר ורווחת תושבי העיר גבעת שמואל, אם זה בכך שבעיר גבעת שמואל יהיה בכל בית ספר אולם ספורט לילדים שלנו עוד משלב הפתיחה , אם זה בשיקום כבישים מדרכות ותשתיות בעיר, אם זה הקמת מוסדות ציבור מכובדים ואם זה במבנים פעילות ראויים ומכובדים לתנועות הנוער שלנו. בדיוק לפרויקטים כאלה ולתכניות לקידום ופיתוח העיר אני מתכוון כשאני מדבר על שינוי סדר העדיפויות בעירייה והפניית משאבים לרווחת התושב. אני חושב שכולנו כאן במליאת העיר יכולים להיות גאים” .

הפרויקטים החדשים שאישרה המליאה הינם: הטמנת קו המתח, שיפוץ בית יד לבנים, המשך הקמת גינות ופארקים, תוספת בנייה לבית הספר התיכון, הקמת אולם ספורט תקני וחדיש בבית הספר היסודי החדש שיפתח שעריו בשנת הלימודים הבאה , שיקום ושידרוג תשתיות, כבישים ומדרכות בשכונות הוותיקות בעיר וקידום תכניות עתידיות כגון: הקמת נכסים מניבים, תכניות אב לפיתוח ואחזקה של תשתיות ועוד. מעבר לפרויקטים אלה הנכללים בתכנית, אישרה המליאה בישיבתה גם את פרויקט השלמת בניית בית הכנסת רמת הדקלים שהינו במימון משרד הדתות וכן תוספת תקציב של 400 אלף ₪ למימון המשך הקמתו של מועדון הקשישים והנוער ברמת אילן . באשר לפרויקט הטמנת קו המתח עדכן ברודני את הנוכחים כי הקו צפוי להיות מוטמן עד ספטמבר 2011 והוסיף כי הוא שמח שלאחר שנים רבות בהן סבלו התושבים , מגיע הסיפור לסופו. ” מדובר בהישג ואני שמח לבשר שאנו מניעים את התהליך ונמצאים לקראת סופו” דברי ברודני.

כן אישרה מליאת העירייה, פה אחד, כי לשם ביצוע פרויקטים אלה בעלות כוללת של 15 מיליון ₪ , תיקח העירייה הלוואת פיתוח ל 15 שנה. הלוואה בגינה כבר קיבלה העירייה את אישור המחוז במשרד הפנים.

גזבר העירייה צחי פרץ אמר בישיבה כי :” הלוואה זו נלקחת במלוא האחריות תוך ידיעה כי בשנים הקרובות צפויה העירייה ליהנות מהכנסה של למעלה מ 10 מיליון ₪ בגין היטלי השבחה כך שלא צפויה לעירייה כל בעיה והיא אושרה ע”י הבנקים עימם עובדת העירייה”.