Site icon מקומונט גבעת שמואל

העירייה פועלת במטרה לקדם הקמת איזורי תעסוקה ומסחר

מדובר בשני אזורים בעיר, האחד בחלקה הצפוני במקביל לכביש רבין ( בצמידות לקריית מטלון פ”ת) והשני בצמידות לכביש גהה (סמוך למחלף גבעת-שמואל – מתחם עמיטק), בהם מאושרים לבנייה מיידית של כ- 150,000 מ”ר של לטובת הקמת מבני מסחר ותעסוקה. העירייה מצידה תעודד את בעלי הקרקעות לפתח אזורים אלה ותסייע להם ע”פ יכולתה ובהתאם לחוק.

גבעת-שמואל מציעה כיום את אחד המיקומים האטרקטיביים, הנגישים והמתאימים ביותר עבור חברות עסקיות ובעירייה מדווחים כי כמה חברות מהגדולות במשק כבר הביעו עניין באשר לשטחים אלו. העיר ממוקמת בסמיכות לשני מרכזים רפואיים הגדולים בגוש דן – ביה”ח תל השומר ובית החולים בלינסון וכן בצמידות לאוניברסיטת בר-אילן אשר נמצאת בתנופת בנייה מאסיבית. הצמידות למתחמים אלו יוצרת ביקושים למשרדים עבור חברות היי-טק וסטארטאפים בתחומי הביוטכנולוגיה, ננוטכנולוגיה, הנדסה ביו-רפואית וכד’ וכן עבור חברות ומכונים המספקים שרותים סמי-רפואיים ושרותי תמיכה למערך הלוגיסטי.

ראש העיר יוסי ברודני :” תכנית זו הינה חלק ממדיניות העירייה ששמה לה למטרה לחתור לעצמאות כלכלית לגבעת-שמואל ע”י קידום תכנית אסטרטגית וארוכת טווח. במסגרת כך מקדמת העירייה בשנה האחרונה מספר תבעו”ת כולל פיתוח אזור ‘הרצועה השלישית’ -עתודת הקרקע הגדולה והאחרונה בעיר המשתרעת על שטח של כ- 320 דונם ומצויה בשלבי תכנון מתקדם” .

מהנדס העיר, איציק אוז’לבו מסר כי:” הכוונה היא יצירת אזורי תעסוקה מודרניים וחדשים בתכנון בר קיימא וזאת בשונה מכל האזורים האופייניים לסביבה. כל חברה או גוף ציבורי/עסקי שיהיו מעוניינים לקבוע כאן את מקומם ייזכו לסיוע מקסימאלי מצד העירייה. מדובר בהזדמנות ומי שישכיל לראות כבר עכשיו את הפוטנציאל הטמון בעיר ירוויח בגדול” .

העובדה כי העיר עתידה להכפיל מספר תושביה בעשור הקרוב, מהווה פוטנציאל לפיתוח אזורי מסחר ותעסוקה גם עבור תושבי העיר והאזור. כעיר המאופיינת באוכלוסיה צעירה ברמה סוציו אקונומית מהגבוהות בארץ, קיים פוטנציאל אדיר לא רק למשרדים אלא גם לשירותים ציבוריים כגון: קופות חולים, מרפאות פרטיות, בנקים, חברות ביטוח, שלוחות של חברות מסחריות ועוד.