Site icon מקומונט גבעת שמואל

העסק שלך נפגע בקורונה? יש לנו פתרון בשבילך

העסק שלכם נכנס לחובות או הגיע להפסדים בתקופה האחרונה? אתם לא לבד. מיליוני עסקים ברחבי העולם נפגעו מהקורונה. וזאת שכן המגיפה השפיעה על העולם כולו, והובילה לסגרים משמעותיים שהטילו הממשלות השונות. וגם כאשר לא היה סגר, אנשים רבים הפסיקו לצאת מהבית כמו פעם, ורבים גם צמצמו משמעותית את ההוצאות שלהם. מה שגרם לכך שאנשים פחות קונים, ואם הם קונים אז במחירים נמוכים יותר, או בכמויות קטנות יותר. כך שכמעט כל עסק חווה ירידה בהכנסות בשנה וחצי האחרונות, מאז שנכנסה הקורונה לחיינו.

איך להתמודד עם משבר עסקי כמו בתקופת הקורונה

אם כך, נשאלת השאלה כיצד ניתן להתמודד עם משבר עסקי עולמי, כפי שהתרחש בתקופת הקורונה. נרצה לדעת איך אפשר להתכונן למצבים מעין אלה, ואיך צריך להתמודד איתם בצורה נכונה? בכך נדון כעת.

איך להיערך למשבר עסקי?
תתכננו כמה תוכניות גיבוי

ראשית, רצוי שתמיד תהיה לכם תכנית גיבוי, או רצוי כמה תוכניות גיבוי. זכרו שבחיים הכל יכול להתרחש, גם אם נדמה לכם שלא כך הדבר, שהכל בשליטתכם, או שיש סיכוי מזערי שיתרחשו תקלות. מסיבה זו, חשוב מאוד שתמיד יהיו לכם כמה תוכניות פעולה, למקרה שהדברים לא יתנהלו כפי שחשבתם, או למקרים שבהם יצוצו בעיות לא צפויות.

צילום: CANVA
תחסכו ככל שתוכלו

בנוסף, תמיד תנסו לחסוך סכומים גבוהים ככל שאתם יכולים. גם אם נדמה לכם שאתם יכולים לחסוך רק מעט, אל תוותרו על כך כי נדמה לכם שזה לא מספיק. כל סכום יכול להצטבר במהלך הזמן לחיסכון משמעותי. החיסכון הכספי יספק לכם ביטחון כלכלי למקרי אי ודאות או למצבים בהם ההכנסות של העסק לא יהיו יציבות. ולכן, ממש לא כדאי לוותר על זה, כי זה יכול להציל אתכם במקרי חירום שלא ציפיתם להם, כמו הוצאות גבוהות ולא צפויות או תקלות עסקיות, שפתאום יכולות “ליפול” עליכם משום מקום.

איך מתמודדים עם משבר עסקי?

כעת נרצה להבין איך אפשר להתמודד עם משבר עסקי כמו שקרה לעסקים רבים בתקופת הקורונה. אז להלן 4 טיפים מעשיים ויעילים:
1. תהיו תמיד “עם היד על הדופק” בנוגע למצב הפיננסי שלכם, ותעקבו אחר ההכנסות ואחר ההוצאות שלכם.
2. תבדקו אילו מקורות הכנסה נוספים אתם יכולים ליצור. למשל, אתם יכולים להכין קורס דיגיטלי ולמכור אותו דרך האינטרנט, או שאתם יכולים להרחיב את הטווח הגיאוגרפי של המשלוחים שלכם וכך לפנות לקהלים חדשים.
3. תבדקו איך אתם יכולים לצמצם את ההוצאות שלכם. בין אם מדובר בהוצאות על ביגוד, על מזון, על פנאי, על בילויים וכו’. זכרו שכל צמצום בהוצאות יכול להוביל לחיסכון משמעותי במהלך הזמן.
4. אם העסק שלכם נפגע בקורונה – רצוי שתיעזרו בשירותי ייעוץ עסקי שיעזרו לכם “לצאת מהבור”, לייצב את ההכנסות ולהגדילן, ולמתן את הנזק שנגרם לכם. ייעוץ עסקי יעזור לכם להגדיל את תזרים המזומנים, ולזהות הזדמנויות כמו הזדמנות לחסכון במס, והם יסייעו לכם בהתמודדות עם משברים עסקיים.