Site icon מקומונט גבעת שמואל

הערב: הפסיכולוג ד”ר ברוך כהנא במפגש ה-2 בסדרת הרצאות לזכרה של ד”ר שלי גולדברג  

“האור שלי, שלה, שלנו”: הפסיכולוג ד”ר ברוך כהנא הוא המרצה האורח במפגש ה-2 בסדרת הרצאות לזכרה של ד”ר שלי גולדברג  

הפסיכולוג, ד”ר ברוך כהנא, מהאוניברסיטה העברית ומכון רוטנברג, הוא המרצה האורח במפגש השני לזכרה של ד”ר שלי גולדברג. ד”ר כהנא אשר ידבר על הקשר בין ספרה של ד”ר גולדברג “מסע הנשמה” לבין הפסיכולוגיה היהודית אומר: “כל מי שמתאר את החיים שאחרי החיים, מכניס לתיאורו את תפיסותיו על החיים עצמם. למרות שספרה של ד”ר גולדברג כתוב כעבודת מחקר, אפשר לראות בו לא מעט ממושגיה של הפסיכולוגיה היהודית שהיא הייתה קשורה אליה מאד”.

הרצאתו של ד”ר ברוך כהנא, הינה כאמור אחת מסדרת הרצאות תחת הכותרת “האור שלי, שלה, שלנו”, שיזמו חבריה ומשפחתה של ד”ר שלי גולדברג, לזכרה. סדרת ההרצאות נפתחה לפני כחודש עם הרצאתה של הרבנית מלכה פיוטרקובסקי. מרצים נוספים בסדרה: ההיסטוריון ד”ר יואל רפל, אבי רט, הרב ד”ר בני לאו, ד”ר עליזה לביא, פרופ’ אדם פריזגר, פרופ’ אביגדור שנאן ועוד.

ד”ר שלי גולדברג ז”ל, חוקרת ומרצה דגולה בתחום הפילוסופיה היהודית, אשר הרצתה במוסדות אקדמיים שונים ובהם: אוניברסיטת בר אילן, המכללה הבין תחומית, שערי משפט, מכון רוטנברג ועוד,  נפטרה לפני כחודשיים והיא בת 55 בלבד. עם זאת הותירה ד”ר גולדברג מורשת רחבת היקף של הרצאות, תלמידים ומחקר.

“היתה לה שליטה ללא מיצרים באוצר התרבות היהודית: מדרשית, תנ”כית, פילוסופית ועוד. היא היתה ‘מכונת יריה’ של מילים ורעיונות, וקהל השומעים היה מגיע בהמוניו להרצאותיה, ונכבש על ידה”, אומר עליה חתן פרס ישראל, הפרופ’ מרדכי רוטנברג, אשר פיתח את מודל הפסיכולוגיה היהודית ככלי תרפויטי, ולאות הוקרה והערכה הזמין את ד”ר גולדברג לכתוב איתו את הפרק השלישי “מואב ואדיפוס”,  בספרו “להציל את המונותאיזם”.

כל המרצים – קולגות וחברים של ד”ר גולדברג – ניאותו להשתתף במיזם המבורך והתנדבו להגיע ללא תשלום. סדרת ההרצאות “האור שלי, שלה, שלנו”, תמנה 12 הרצאות – אחת בכל אחד מחודשי שנת האבל.

ד”ר גולדברג היתה תושבת ותיקה, מוכרת ומוערכת בגבעת שמואל. הרצאתו של ד”ר ברוך כהנא תתקיים היום, ז’ שבט, תש”פ. (2.2.20) בשעה 20:00, בבית הכנסת נאוה תהילה ברח’ הרימון 3 גבעת שמואל. הכניסה להרצאות חופשית והציבור הרחב מוזמן.