Site icon מקומונט גבעת שמואל

הפארק החדש בצפון העיר ייקרא ע”ש שמואל פינלס

הפרויקט בהיקף של כ-20 מיליון ₪ כולל גינת פרפרים, בריכה אקולוגית, שביל אופניים, שטחי גינון וצמחיה עשירה ומגוונת, פינות ישיבה מוצלות, מתקני שעשועים לגילאים שונים ועוד • ראש העיר יוסי ברודני: “נדבך נוסף במדיניות העירייה לקידום הפיתוח והבנייה ברחבי העיר”

עיריית גבעת שמואל ממשיכה בתנופת הפיתוח והבנייה בעיר ובימים אלו החלה בעבודות התשתית להקמת פארק חדש בצפון העיר על שטח של כ- 20 דונם.

הפארק שיוקם יקרא על שמו של שמואל פינלס – נשיא הקונגרס הציוני הראשון בפושקאן וסגן נשיא הקונגרס הציוני העולמי בבזל, על שמו נקראת העיר גבעת שמואל.

הפארק שתוכנן כטבע בלב עיר על ידי משרד האדריכלים ברמן ברוט, יוקם בסמוך לרחובות הזיתים, ירושלים והגפן ויכלול בריכה ונחל מים אקולוגי, שביל אופניים, שטחי גינון וצמחיה עשירה ומגוונת, פינות ישיבה, מתקני שעשועים לגילאים שונים, גינת פרפרים, פינות מוצלות ועוד. היקף ההשקעה נאמד בכ-20 מיליון ₪.

ברודני בשטח המיועד להקמת הפארק. צילום: דוברות העירייה

לדברי גורמים בעירייה איתם שוחחנו בנושא, הקמת הפארק היא חלק מתכנית הפיתוח של צפון גבעת שמואל, אותה מקדם ראש העיר יוסי ברודני בעשור האחרון – יחד עם תכניות פיתוח נוספות ברחבי העיר לשדרוג המרחבים הציבוריים וגני המשחקים.

את הפארק המתוכנן חוצה שביל האופניים וההליכה, שהנו חלק מתכנית עירונית רחבה ורב שלבית, לרישות העיר בשבילי אופניים. מטרת תכנית זו, ליצור קישוריות בכל העיר לתחבורה בר קיימא, אשר ישדרגו משמעותית את איכות החיים והסביבה בעיר. שבילים אלו כוללים בין היתר תאורה, גינון ופינות ישיבה וריענון לרווחת התושבים.

הדמיית הפארק בצפון גבעת שמואל. באדיבות: דוברות העירייה

ראש העיר יוסי ברודני סיפר על הפיתוח המתוכנן לפארק: “מדובר בפארק ענק עם מסלולי הליכה היקפיים,  עצים והצללות, פינות ישיבה ומתקני שעשועים, שבתכנונו הושקעה מחשבה רבה על מנת שיוכל להתאים לכלל התושבים – למשפחות, לקטנטנים ולבני הגיל השלישי. הפארק כמו גם פרויקטים נוספים שהעירייה מקדמת בימים אלה, הינו חלק מתכנית הפיתוח העירוני, במסגרתה אנו מקימים גנים ציבוריים חדשים ומשדרגים את הגנים הקיימים. העיר נמצאת בימים אלה בתנופת פיתוח תשתיות עירוניות, שנועדה לפתח את המרחב הציבורי, לשפר את איכות חיי התושבים ולעודד פעילות פנאי ברחבי העיר תוך מתן מענה מיטבי לצרכי התושבים”.