Site icon מקומונט גבעת שמואל

הצלחה חלקית למבצע הבדיקות הסרולוגיות לקראת פתיחת שנת הלימודים

ביום ראשון החל מבצע לבדיקות סרולוגיות מהירות ללא עלות לילדים בגיל 12-3, וזאת לקראת החזרה לבתי הספר, כאשר המטרה היא לאפשר שגרת לימודים רציפה באמצעות הגדלת מספר התלמידים שיהיה להם פטור מבידוד. על פי הנתונים שהגיעו למקומונט גבעת שמואל, פחות מ-6 אחוזים מהנבדקים נמצאו בעלי נוגדנים.

הבדיקות הסרולוגיות נערכו לילדים שלא אובחנו עד כה כחולים ולא הוגדרו כמחלימים בעבר. הבדיקה פשוטה וקצרה ומעניקה לילדים שהחלימו מנגיף הקורונה תעודת מחלים הפוטרת אותם מבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, ויכולת להנפיק את “התו הירוק” לצורך כניסה למקומות הפועלים במתווה “התו הירוק”.

מתחמי הדגימות התבצעו באולם הספורט בבית הספר מורשת נריה כשבתחילה הבדיקות התבצעו לפי בתי הספר שזומנו להגיע – ביום ראשון התחילו את הבדיקות עם תלמידי מורשת נריה, לאחר מכן זומנו ליום שני ילדי קרית אלון, ביום שלישי ילדי מורשת זבולון ולאחר מכן זומנו כל שאר בתי הספר, אך בעקבות מידע פרטי שעבר בין קבוצות הווטסאפ של התושבים התאפשרה הבדיקה לכלל התלמידים, גם שלא באופן מסודר, ואלו – מיהרו להגיע מלויים בהוריהם.

בפועל, נכון למועד כתיבת שורות אלו כבר למעלה ממחצית ילדי העיר נבדקו כשבין 4%-7% מהנבדקים בכל יום נמצאו ככאלו שבדמם נוגדנים לנגיף הקורונה, המעידים למעשה כי חלו בנגיף בלי שידעו על כך – והחלימו. “מדובר בהצלחה חלקית בלבד, מאחר ויוזמי המבצע צפו אחוז משמעותי יותר של תלמידים שיתגלו כמחוסנים בפועל, מה שיאפשר רציפות לימודית ללא בידוד. אחוז זניח יחסית של ילדים מחוסנים, שאינם צריכים בידוד, לא יתרום מבחינה זו להמשך הלימודים באופן שוטף” הסביר גורם בכיר המעורב במערך הבדיקות.

נציגות לכל טווח הגילאים מגיל 3-12. גל לנצ’נר עם ילדיו בסיום הבדיקה הסרולוגית.

אחד ממאות ההורים שליוו את ילדיהם לבדיקות הסרולוגיות היה גם חבר מועצת העיר גל לנצ’נר שליווה את ילדיו נועה (12), מאיה (9), ליה (6) וינאי (3) – שנמצאו כולם שליליים. “הבדיקות הסרולוגיות נועדו כדי שלילדים שלנו יהיה רצף לימודי עם כמה שפחות בידודים. הבדיקה פשוטה מאוד, לא כואבת ולא מסוכנת ואני שמח על ההזדמנות שניתנה לנו ההורים לבצע את הבדיקה עבור ילדינו. נמשיך לפעול למען ילדי גבעת שמואל כדי לשמור על בריאותם.”