Site icon מקומונט גבעת שמואל

הצלת חיים | לראשונה: 4 מכשירי דפיברילטור הוצבו בגבעת שמואל

מגן דוד אדום מקדם מיזם מציל חיים לשירות הציבור, במסגרתו מוצבים מאות מכשירי דפיברילטור במרחב הציבורי בערים רבות בארץ • הבוקר הותקנו ארבע עמדות דפיברילטור ראשונות בשטחים ציבוריים בגבעת שמואל, אשר בזכותן כל אזרח יוכל להציל חיים בעת חירום ללא צורך בידע רפואי מוקדם.

פרויקט דפיברילטור של מגן דוד אדום הגיע לראשונה לגבעת שמואל, כאשר מכשירי המפעם (דפיברילטור) המתקדמים הוצבו בארבע נקודות מרכזיות ברחבי העיר.

התקנת העמדות התאפשרה בזכות דחיפה והתגייסות מרשימה של מתנדבי מד”א בגבעת שמואל, ובראשם רכז הפעילות גלעד טואסי, שהצליחו לרתום לנושא את הנהלת העירייה, המנכ”ל גבי חדד וראש העיר יוסי ברודני שהבינו את חשיבות ההשקעה לטובת הצלת חיים ונענו למיזם.

עמדת הדפיברילטור בפארק רמון.

כל עמדת החייאה חכמה כוללת דפיברילטור מתקדם של מד”א וארון אלקטרוני, המחובר לרשת מד”א, נשלט מרחוק ומיקומו מזוהה במוקד 101. כך, במקרה של התמוטטות פתאומית ודום לב, צוותי מד”א במוקד 101, ידריכו את המתקשר לשלוח עובר אורח לארון החכם הקרוב, יפתחו אותו בשליטה מרחוק וינחו לחבר את המכשיר למטופל וזאת במקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד”א למקום.

עמדות הדפיברילטור החדשות בגבעת שמואל הוצבו בפארק הדרומי הסמוך לכביש מכבית (המזרקות), בפארק רמון על יד במת הארועים, בגינת הארועים המרכזית של גבעת שמואל ברחוב הזיתים פינת הנשיא, על יד הבמה ובספורטק העירוני.

במד”א מדגישים את חשיבות השימוש בדפיברילטור להצלת חיים ומסבירים כי בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד”א.

גלעד טואסי. התגייסות של מתנדבי מד”א גבעת שמואל.

בפוסט שפרסם גלעד טואסי בעמוד הפייסבוק שלו הוא סיפר כי הקמת עמדות הדפירילטור היתה חלק מתוכנית העבודה המרכזית לגבעת שמואל כבר בשנה שעברה, אך בשל הקורונה והעברת מוקד הפעילות למאבק בנושא זה נדחתה היוזמה – עד שהתאפשרה בזכות הסיוע של עיריית גבעת שמואל ומשפחות שהתנדבו לתרום למען הצבת דפיברילטורים לזכר יקיריהן, בהן משפחתם של אריאל אלמוג ז”ל ושל ד”ר אורן זוסמן שאשתו, מעיין, היא שיזמה את הפרוייקט להנצחת בעלה.

עוד מבקש טואסי להודות בפוסט הנרגש “לעירייה ולעומד בראשה יוסי ברודני, מנכ”ל העירייה גבי חדד, מ”מ ראש העיר בני סומך וחברת המועצה עינת כרמל שדחפו וסייעו היכן שהיה צריך ולחברים ממד”א בהובלת אילן קליין ואיתי וייס ולעמותת ידידי מגן דוד אדום בישראל על השותפות והשאיפה להציל חיים”.