Site icon מקומונט גבעת שמואל

הצצה ראשונה לפרויקט שיחזור בית הבאר בפארק רמון

השבוע חוברה מערכת התאורה ומי שעובר בפארק כבר יכול להבחין באמת המים המוארת (החלק הגלוי שלה) המובילה בין האנדרטה לזכרו של האסטרונאוט אילן רמון ועד בית הבאר (החלק הסגור כיום בשל העבודות במקום).

צילום: באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל

כזכור לפני מס’ חודשים יצא לדרך פרויקט שיחזור ראשון בגבעת-שמואל. הפרויקט הייחודי בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל,  כולל את שיחזור בית הבאר ההיסטורי בפארק רמון בשיתוף לצד  הקמתו של מיצג ארכיון דיגיטלי של העיר גבעת-שמואל.

הידעתם? בלב פארק רמון מצויה באר מים היסטורית נסתרת שנשמרה, באופן יוצא דופן בשלמותה, לאורך כל שנות פיתוח העיר והשכונות החדשות.  לאורך השנתיים האחרונות פעלה העירייה במספר מישורים במטרה לקדם תכנית  לשיקומו של בית הבאר כמרכז חינוכי -היסטורי של העיר.

צילום: באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל

מתיק התיעוד והשימור שהוכן לפרויקט עולה כי הבאר נחפרה בשנות השלושים של המאה הקודמת ושמשה את חקלאי האזור לצורך השקיית השטחים החקלאיים, פרדסים ושטחי המטעים השונים ופעלה עד שנות ה-90. פרויקט שיחזור הבאר  ישדרג את הפארק כולו ויצור נקודת עניין ותוכן עבור ילדים ומבוגרים כאחד, לצד חיבור התושבים להיסטוריה של גבעת-שמואל. יצויין  כי פרויקט השחזור  אינו כולל תוספת בנייה, גידור המתחם או גריעה משטח פארק המשחקים אלא בהפיכת  שטח שכיום הינו “שטח מת” לפינת תוכן ייחודית ואטרקטיבית.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

בית הבאר כולל שני מבנים צמודים בגדול של כ-35 מטרים כל אחד. ע”פ התכנון בחדר הראשון תוצג מערכת השאיבה של הבאר שכבר מוצבת במקום (ראו תמונות). החדר השני מציג את הבאר המשוחזרת שלפני מס’ שבועות הוצבה במקום (ראו תמונות), לאחר שצוות מומחים  מטעם המועצה לשימור אתרי בישראל פעל לשיקום את מערכת השאיבה והשמשית הבאר.

חלקו החיצוני של הפרויקט מתמקד בפיתוח תוכן סביבתי  שיכלול אלמנטים של שיחזור מתחם עצי הפרדס-מסמליה ההיסטוריים של העיר.

הפרויקט צפוי להסתיים עד סוף השנה.

צילום: באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל