Site icon מקומונט גבעת שמואל

הקהילה התומכת בגבעת שמואל ארגנה סיור במוזיאון מורשת יהדות בבל ובבית הכנסת בושאייף

“הסיור היה מעניין מאוד עבורי וגם עבורם. חלק מחברי הקהילה שהשתתפו בטיול הם ילידי עיראק אז זה באמת משהו שריגש אותם והם שמחו לשתף אותנו בילדות שלהם. אני שמחה שהצלחנו להוציא את הטיול הזה לפועל ולהחזיר את חלקם לנקודות ציון בעברם” מספרת לבנה גפן הרכזת החברתית של הקהילה התומכת.

במסגרת הטיול ביקרו חברי הקהילה במוזיאון השייך למרכז מורשת יהדות בבל. המוזיאון הוקם במטרה לשמר את ההיסטוריה של הקהילה היהודית בעיראק ומציג פרקים מתוך היסטוריית יהדות בבל לדורותיהם.

משתתפי הסיור בבית הכנסת בושאייף. צילום: יח”צ

לאחר מכן ביקרו בבית הכנסת בושאייף המשמש כבית כנסת חשוב ליוצאי לוב. “נהניתי מהכול, הפעילות הייתה מעל ומעבר. המדריכים היו מצוינים והעבירו את התוכן בצורה מעניינת ומלמדת שהחזירה אותי לעבר שלי. האווירה הקבוצתית היה טובה ונהנו להיות ביחד” משתף יוסף מורדוך, חבר בקהילה התומכת.

חברי הקהיה התומכת יצאו לטיול במסגרת הפעילויות החברתיות השוטפות שמתקיימות מידי שבוע לחברים.

“קהילות תומכות” פועלת בשיתוף המחלקה לאזרח הוותיק ומשפחתו באגף הרווחה בעיריית גבעת שמואל ומופעלת על-ידי נטלי שירותי רפואה. במסגרת השירותים, מסופק סל שירותים מגוון שנועד לתת מענה לצרכים שונים של אזרחים ותיקים המעדיפים להמשיך לגור בביתם בביטחון ,תוך שמירה על עצמאותם, פרטיותם ואיכות חייהם.

סל השירותים כולל חיבור ללחצן מצוקה ושירותים רפואיים 24 שעות ביממה, פעילויות חברתיות והעשרה וסיוע של אב קהילה בתיקוני בית קלים.