Site icon מקומונט גבעת שמואל

עונת השיפוצים: עיריית גבעת שמואל תשקיע 12 מיליון שקלים בחידוש מוסדות החינוך

מדי שנה בחודשי הקיץ כשהתלמידים נחים ומתכוננים לשנת הלימודים הבאה עשרות פועלים ואנשי צוות הנדסי בשירות עיריית גבעת שמואל פושטים על בתי הספר וגני הילדים. השנה היקף שיפוצי קיץ במוסדות החינוך בגבעת שמואל מוערך ב-12 מיליון ₪ . ראש העיר יוסי ברודני: “ההשקעה בחינוך ובדור העתיד שלנו היא הגדולה ביותר בתקציב השנתי”

עם יציאתם של תלמידי הגנים ובתי הספר לחופש הגדול, החלה עיריית גבעת שמואל ביישום תכנית שיפוצי הקיץ במוסדות החינוך והכנתם לפתיחת שנה”ל הקרובה. במסגרת העבודות, בהן השקיעה העירייה 12 מיליון ₪, הושם דגש על צביעה מחדש של כל מוסדות החינוך בעיר, בינוי ופיתוח של מבנים וכיתות נוספות בשל הגידול באוכלוסייה ויצירת מרחבי למידה חדשניים עבור התלמידים, במטרה להעניק להם הנאה ונוחות במסגרת הבית ספרית.

בבית הספר מורשת נריה – מתוכנן שיפוץ 4 כיתות גני ילדים ושכבת כיתות א’, ביטול החטיבה הצעירה והפרדה בין ילדי הגנים לתלמידי כיתות א’, החל משנת הלימודים הקרובה, כל שכבה תלמד עצמאית בכיתות ייעודיות לה. סה”כ עלות השיפוץ בבית הספר כ-3 מיליון ₪. בנוסף, נשלמות העבודות להקמתם של 2 גני ילדים חדשים ברחוב יצחק שמיר, ומעליהם מתוכנן מבנה קהילתי שמיועד לבית כנסת בעלות כוללת של כ-5 מיליון ₪.

עוד בתחום הגנים, ברחוב פיקסלר – יתבצע שיפוץ פנים וחוץ של 4 גנים. העבודות יכללו החלפת שירותים, ריצוף, הצללות, צבע וריהוט חדש. בגן סיגלית התקבל תקציב לעיצוב מיוחד של מרחבי למידה. עלות השיפוץ היא כמיליון ₪.

בתיכון השש שנתי גבעת שמואל, שהשנה סיימו תלמידי המחזור הראשון שלו את כיתה י”ב – נמשכות עבודות ההרחבה ואחרי האגף החדש שנחנך בשנה שעברה, בשנת הלימודים הקרובה יפתחו בסמוך אליו מתחם ובו 5 כיתות חדשות וחדרי מנהלה שישמשו בשלב הראשון אכסניה לבית הספר החדש לחינוך מיוחד שיחל את פעילותו בשנת הלימודים הקרוב ושבימים אלו שוקדים על תכניות מבנה הקבע שלו. גם כאן, עלות העבודות היא כמיליון ₪.

בבית הספר מורשת מנחם נמשכות במרץ העבודות לבניית קומה נוספת לבית הספר ובה יהיו 2 כיתות חדשות ו-3 חדרי ספח. עלות העבודות – כמיליון ₪. ואחרי הכל, התלמידים, כמו הצבא, צועדים על קיבתם – באולפנת אמי”ת גבעת שמואל מסיימים לבנות קפיטריה חדשה והיא תיפתח ותשרת את התלמידות כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה.

ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני: “במסגרת שיפוצי הקיץ, יצרנו עבור תלמידי העיר מרחבי למידה חדשניים, שיעניקו להם הנאה ונוחות במסגרת הבית ספרית ואיתם גם תחושת השייכות לבית-הספר. התפיסה שהובילה אותנו ביישום תכנית השיפוצים היא קידום תפיסה פדגוגית חדשנית, שתטיב עם הילדים והמורים ותאפשר להם איכות ורמת לימודים גבוהה ומתקדמת. ההשקעה בחינוך ובדור העתיד שלנו היא הגדולה ביותר בתקציב השנתי וגבעת שמואל שמה לעצמה למטרה להוביל ולהוות דוגמא לכל הערים בישראל, כיצד ראוי להיות היחס העירוני למוסדות החינוך, לצוותים הפדגוגיים ולתלמידים. לא בכדי ילדי עירנו מובילים בעשור האחרון בתחומים רבים ומערכת החינוך שלנו היא מהטובות ומהמובילות בארץ”.