Site icon מקומונט גבעת שמואל

הקרב על השליטה בבר אילן: מסתמן ניצחון לגבעת שמואל

משרד הפנים תומך בהעברת אוניברסיטת בר אילן מתחומה המוניציפלי של רמת גן אל תחומה של גבעת שמואל אוניברסיטת בר אילן חוששת מהשינוי בשיוך המוניציפלי מרמת גן לגבעת שמואל עקב העלאה משמעותית בתשלום הארנונה. בעיריית רמת גן ממשיכים לטעון לשייכות על אף כביש 4 שמפריד. 

אוניברסיטת בר אילן ניצבת בין הערים גבעת שמואל ורמת גן כאשר בחלקה היא צמודה לרחוב רמב”ם בגבעת שמואל ובחלקה השני באמצעות גשר צר לשכונת רמת עמידר. מזה שנים קיימת מחלוקת למי שייכת האוניברסיטה המצליחה ועתירת התקציבים אשר משלמת ארנונה יפה לרשות המקומית.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני אשר מקדם מזה תקופה את העברת אוניברסיטת בר אילן למתחם המוניציפאלי שלו.

אוניברסיטת בר אילן בלב המחלוקת.צילום עמיעד טאוב

מדיון שהתקיים בימים האחרונים בוועדת הגבולות, מחוז תל אביב במשרד הפנים עולה כי משרד הפנים תומך בהעברת אוניברסיטת בר אילן מתחומה המוניציפלי של רמת גן אל תחומה של גבעת שמואל, וזאת בשל הסמיכות הגיאוגרפית שלה לאוניברסיטה.

בדיון הציגו הנהלת אוניברסיטת בר אילן, ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר וראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני את עמדתם בסוגיית שיוכה המוניציפלי של האוניברסיטה והשלכותיו. “הפרמטר המשמעותי ביותר הינו הקשר הגיאוגרפי בין האוניברסיטה לגבעת שמואל”, צוין בפרוטוקול הדיון לגבי עמדת מחוז תל אביב במשרד הפנים. “קיימת זיקה בינה לבין גבעת שמואל המבוססת על גיאוגרפיה, מסחר, תעסוקה וכו’. לאור האמור, מחוז תל אביב במשרד הפנים תומך בשינוי שיוכה המוניציפלי של האוניברסיטה והעברתה לשטח השיפוט של גבעת שמואל”.

ברמת גן ניסו לשנות את ההחלטה בטענה שלמרות כביש 4 המפריד בין רמת גן לאוניברסיטה , היא עדין חלק אינטגרלי וחשוב מהעיר.הנהלת אוניברסיטת בר אילן טענה בדיון כי השינוי יהווה טלטלה קשה והביעה חשש לגבי העלאת הארוננה באופן ניכר בעקבות השיוך לגבעת שמואל.

עיריית גבעת שמואל טענה בדיון כי היא תגבה ארנונה נמוכה יותר ממה שגובה כיום רמת גן מהאוניברסיטה, וכי הנהלת העיר מתכננת להשקיע כספים באוניברסיטה, שמהווה מוקד פיתוח משמעותי עבורה. לטענת גבעת שמואל, משרד הפנים מצא לנכון למנות את הוועדה בשל העובדה כי בעוד 53% מהארנונה שגובה רמת גן מגיעה מעסקים, לעומת 28% בלבד ארנונה מעסקים שנכנסת לקופתה של גבעת שמואל.

תגובת עיריית רמת גן:”נדהמנו לשמוע כי עמדת המחוז השתנתה מבלי שצוינו הסיבות לכך בצורה ברורה ומפורטת וזאת על-אף, שעד כה עמדת המחוז כפי שבאה לידי ביטוי במכתבה של גב’ גילה אורון משנת 2014, מנהלת המחוז היוצאת, היתה שאין צורך בשינוי הגבולות המוניציפליים, תוך ציון נימוקים כבדי משקל לביסוס עמדת המחוז.תמוה בעינינו כי עמדת מינהל התכנון של מחוז ת”א כפי שהוצגה על ידי מתכננת המחוז, גב’ נעמי אנג’ל, בדיון הוועדה בתאריך 3/10/2017, מנוגדת לחלוטין לעמדה החדשה של מחוז ת”א במשרד הפנים שטענתו היחידה היתה הנושא הגיאוגרפי – קרי–תכנון”.