Site icon מקומונט גבעת שמואל

הרב הראשי לישראל הרב עמאר:”זכתה משפחת וינשטוק להנציח את יוסי ז”ל באמצעות הכנסת ספר תורה”

עשרות מתושבי גבעת שמואל ושורה של מכובדים התכנסו ביום ה' האחרון בסניף ''בית יוסי'' בגבעת שמואל שהוקם לזכרו של יוסי וינשטוק ז''ל שהיה מדריך בסניף בני עקיבא המקומי ונהרג בלבנון והשתתפו בהכנסת ספר תורה לזכרו.

הטקס התקיים במעמד הרב הראשי לישראל הרב שלמה עמר, ראש העיר זמיר בן ארי, הרב הראשי לגבעת שמואל הרב אלבז, מ"מ ראש העיר , אברהם גולדברג, יו"ר המועצה הדתית – יעקב רייכר , סגן ראש העיר אילן בוכריס, חברי המועצה צבי (ציקון) הירשוביץ, ויוסי ברודני, מזכיר המועצה לשעבר עו''ד מורדי קלפה, ראש המועצה הקודם- ירמי אולמרט, חברי המועצה הדתית, משפחת וינשטוק, מכרים, בני משפחה וחניכי תנועת בני עקיבא.

התהלוכה הססגונית להכנסת הספר עברה דרך רחוב הנשיא כאשר הספר מלווה  בשירה ובריקודים ע"י תושבי הגבעה  וחניכי תנועת "בני עקיבא" עד להיכל בית הכנסת שבבית יוסי".

את האירוע כיבד כאמור בנוכחותו הרב הראשי לישראל הרב עמר שלמה שפתח את הטקס ודיבר על חשיבות המעמד של הכנסת ספר תורה ועל הלכות ספר התורה.
הרב עמר שיבח בחום את גדלותם של אברהם וחנה וינשטוק הוריו של יוסי ז''ל שלמרות הכאב החליטו להנציח את זכרו באמצעות ספר התורה הקדוש, הרב השווה את אמונתם של הוריו של וינשטוק כפי שבאה לידי ביטוי בבחירה בהכנסת ספר תורה להנצחת יוסי למקרה של אהרון הכהן, הרב אמר כי אף אהרון לאחר שנהרגו בניו נאמר ''וידום אהרון'' וכי בזה באה לידי ביטוי גדולתם של בני המשפחה שידעו לצאת מהכאב הפרטי, המשיך באמונתם היהודית ולהביאה לידי ביטוי בהכנסת ספר תורה לזיכוי הרבים. 

ראש העיר, זמיר בן ארי אמר: "נפלה בחלקי הזכות להקים את בית יוסי שמהווה משכן לתנועת בני עקיבא שהינה אחת התנועות הציוניות הגדולה ביותר בישראל והמכשירות את דור העתיד הנהגתי של מדינת ישראל בכל התחומים. כיום סניף בני עקיבא בגבעת שמואל הינו הסניף הגדול ביותר בארץ ואנו גאים בכך. יוסי היה מדריך מסור ודוגמא חינוכית בבני עקיבא, הוא הגיע מידי שבת מבני ברק לגבעת שמואל ברגל ע"מ להדריך והמשפחה בחרה להנציח את שמו של יוסי ע"י הקמת משכן לפעילות לתנועה. אני אשמח תמיד לעמוד לרשות חנה ואברהם וינשטוק"

יו"ר המועצה הדתית מר יעקב רייכר שהקריא דברים מספר שנכתב לזיכרו של וינשטוק אמר כי: "אנו תושבי גבעת שמואל כרתנו ברית דמים עם משפחת וינשטוק ואנו שמחים לראות את דרכו של יוסי ממשיכה לפעום בקרבנו".

חנה וישטוק ביקשה להודות לראש העיר לנוכחים ולאנשי הציבור על הגעתם לטקס ועל הסיוע לקיומו.