Site icon מקומונט גבעת שמואל

הרמת סינוס סגורה ופתוחה לפני מילוי עצם

הרמת סינוס היא טיפול מקדים למילוי עצם. הוא נעשה כאשר העקירה והשתל שלאחריה מתהווים בלסת העליונה. בעוד אשר בלסת התחתונה אין מפגש עם סינוסי האף בלסת העליונה קיימת הסכנה שהם יפלשו כלפי מטה, במיוחד אם היקף העצם שהיה לכם שם לא היה מספק. במצב כזה לא רק שצריך לעשות מילוי עצם, יש להרים את הסינוסים על מנת לספק מקום להטמעתו.

מהי הרמת סינוס סגורה?

הרמת סינוס סגורה נדרשת כאשר עושים שתל אחד או 2 לכל היותר. פתיחת החייך לשם ביצוע ההרמה והשתלת העצם נעשית באמצעות ניקובו בצורה נקודתית בכל נקודה. בניקוב מחדירים את העצם וסוגרים את הפצע עם תפרים נמסים. טיפול זה נקרא “זעיר פולשני” משום שהוא לא לגמרי כירורגי מלא אך גם לא מהווה טיפול סטנדרטי ופשוט יחסית כמו סתימה או טיפול שורש.

מהי הרמת סינוס פתוחה?

בשונה מהרמת סינוס סגורה, הרמת סינוס פתוחה היא טיפול כירורגי מלא, כמו עקירת שן, כמו עקירה כירורגית. בטיפול זה מתבצעת פתיחה של החייך באמצעות חיתוך שורה על מנת להגיע לחלק הפנימי שלו לשם מילוי בעצם. החתך נתפר והמטופל משוחרר לביתו עם העצם מוטמעת וכאבים חזקים יחסית כמו לאחר ניתוחים פולשניים בתחומים אחרים. בשיטה זו משתמשים אם יש צורך למלא עצם במספר שיניים, אחת ליד השנייה. מילוי בשיטה הסגורה במצב כזה ייצור חוסר יעילות, בעוד בהרמה פתוחה ניתן להשלים את מלאכת הטמעת העצם במהרה.

כיצד מומלץ לוודא כי הטיפול יצליח בסבירות גבוהה?

יש לעבוד עם מרפאת שיניים כירורגית עם רופאים מנתחים מומחים בהרמת סינוס סגורה כפתוחה. חשוב לבחור את המרפאה על סמך המלצות המטופלים הקודמים לגבי טיפול הרמת סינוס שהם עברו. אם הם מעידים כי התהליך נעשה ביעילות ובדייקנות, ואם הם מרוצים מהשתלים שהוטמעו לאחר מכן, מומלץ גם עבורכם לפנות למרפאה זו. מומלץ שתדעו כי גם אם הרמת הסינוס ומילוי העצם נעשו, לא ניתן להתחיל בהטמעת השתל באופן מידי. יש להמתין מספר ימים להתייבשות החומר וקליטתו על העצם שלכם באופן מובהק. בדיקה לכך תיערך על ידי מרפאת השיניים בטרם יוטמע השתל בעצם שלכם.

מומזנים להתייעץ עם אדנטיקה סמייל המתמחים גם בהשתלות שיניים ליום אחדורפואת שיניים משמרת: 03-6200074