Site icon מקומונט גבעת שמואל

פרסום ראשון: השיטה שתאפשר חזרה מלאה ללימודים – אבל גם תכניס אתכם יותר לבידוד

אתמול בשעות הערב פרסמו מספר בתי ספר בגבעת שמואל כי גבעת שמואל נבחרה להשתתף בפיילוט “מגן חינוך” שיאפשר חזרה מלאה של התלמידים לבית הספר – אך יחייב בדיקות קורונה שבועיות לכלל התלמידים. המומחים כבר מצביעים על חסרון מרכזי – הבדיקה לא מדוייקת מספיק וההורים חוששים: “ניכנס לבידוד כמעט כל שבוע”.

העיר גבעת שמואל נבחרה על ידי משרד הבריאות ומשרד החינוך להשתתף בפיילוט “מגן חינוך” שמטרתו לאפשר שמירה של מערכת החינוך פתוחה לאורך זמן והגנה ככל שניתן על התלמידים המורים והמשפחות.

על פי ההודעה שנמסרה להורים במספר בתי ספר בגבעת שמואל הפיילוט כולל בדיקות קורונה שבועיות בשיטת איגום מטושים אותה הציעו כבר בעבר ח”כ נפתלי בנט וח”כ גדעון סער ושאושרה לשימוש לאחרונה גם בפרויקט בדיקות הקורונה לבתי אבות ודיור מוגן “מגן אבות” וגם כחלק ממתווה החזרה ללימודים בישיבות הגבוהות.

בהודעה של בתי הספר מצוין כי “משרד הבריאות עדכן את ההנחיות לדוגמים כך שהבדיקה לא תהיה כואבת ובנוסף תתחשב ככל שניתן בילדים”, ובנוסף אף יתאפשר לכל ילד שמסוגל לעשות זאת לדגום את עצמו, תחת השגחה.

בדיקות קורונה. צילום: דוברות כללית

בהודעת בתי הספר מבקשות המנהלות להדגיש כי השתתפות בתי הספר בפיילוט הינה על בסיס התנדבותי ומותנת בהסכמה רחבה של ההורים והמורים ועל מנת לקבל את האישור לכך יערכו הערב מרתון פגישות זום עם ההורים ובהשתתפות ד”ר יובל כהן פרויקטור הקורונה של משרד הביטחון-מפא”ת וראש העיר יוסי ברודני ששם דגש רב על החזרה לשגרת לימודים מלאה ומשקיע מאמצים רבים בנושא.

יחד עם זאת, לא כולם מאושרים מההצעה החדשה. במספר כתבות שפורסמו בנושא טוענים מומחים בתחום כי שיטת הפולינג אכן חסכונית ויעילה ב-50% לפחות, אך אינה רגישה ומדויקת מספיק ועלולה לגרום למצב שבו גם אם ישנו חולה קורונה בודד בקבוצה הדבר עלול להתפספס בבדיקה.

מעבר לכך, חוששים הורים רבים שכתוצאה מהבדיקות התדירות, ובודאי במידה ואחוז התחלואה הכלל ארצי יעלה, לא תהיה מניעה מזיהוי של בדיקה חיובית כמעט בכל בדיקה דבר שיכריח כניסה משפחתית לבידוד בכל פעם שישנו ילד חולה בכיתה של אחד מבני המשפחה. “כמובן שהדבר חיובי בסופו של דבר ונועד למנוע את המשך ההדבקה,” אומרים אותם הורים אך “ברגע שמבצעים בדיקות תכופות שיוצאות שליליות – אחרי זמן קצר יש תחושה של ‘תעודת ביטוח’ וש’אני נקי’ מהנגיף מה שגורם להתרופפות בשמירת הנהלים וכתוצאה מכך דווקא להדבקה מהירה יותר בבתי הספר – ומחוצה לו” כך לפי אחד ההורים המתנגדים.

נדגיש כי מבדיקה שערכנו עם משרד החינוך עולה כי כרגע לא מופעל הפיילוט באף רשות במחוז מרכז וגורמים איתם שוחחנו סיפרו לנו כי הפיילוט פעיל רק בארבעה בתי ספר בדרום ובצפון ובאגף הביטחון והלשכה המשפטית של משרד החינוך שוקדים על כתיבת נוהל מסודר לדיגום בבתי הספר – אך כאמור, נוהל כזה של משרד החינוך במחוז מרכז אליו משתייכת גבעת שמואל עדיין אינו קיים ולא ברור מתי ייכנס לתוקף.