Site icon מקומונט גבעת שמואל

השכרת רכב בנתב”ג

הבנתם כבר מזמן שנמאס לכם לבלות שעות רבות של נסיעה ברכב משעמים ומיושן מעט. כולנו, ביום כזה או אחר, מגיעים למסקנה הסופית והמתבקשת שאנחנו איננו סתם חולמים על רכב חדיש, חדש ומחודש, אלא שאנו באמת מעוניינים באחד. האם זה אפשרי? איך עושים זאת? מי אינו מעוניין ברכב עם גג נפתח ועוד פיצ’רים מדהימים נוספים שיכולים להפוך את חוויית הנסיעה שלנו לבלתי נשכחת, לעולמי עד? גם אם החלום הזה לא יוכל להתגשם במהרה, הרי שתוכלו להתנחם בעובדה שישנן חברות השכרת רכב שיסייעו לכם להתקרב לחלום הזה במספר צעדים נוספים – וגם אם לזמן קצר בלבד. עם זאת, זכרו כי ישנו חיסרון, שכן אם תשכרו רכב, הוא עדיין לא יהיה בבעלותכם, אלא רק מושאל לכם.

לכולם יש חלום על רכב נוצץ

גם אם כל חיינו חלמנו על רכב מדהים בצבע בז’, סקסי, אופנתי, כזה שמושך גברים ונשים ואת כל המבטים בכביש ובמדרכה. מי לא מעוניין להיות מלך הכביש? עם זאת להיות מלך הכביש אינה תמיד המטרה שלנו; לעתים כל מה שאנו מבקשים הוא להגיע ליעדינו בשלום – בבטיחות ובמהירות. איך עושים זאת? ראוי, תחילה, ללמוד על רזי עולם השכרת הרכב. המשיכו לקרוא כדי להבין יותר.

רכב יוקרתי או השכרת רכב? האם לוותר על החלום?

משך שנים טיפחנו באדיקות שאין שנייה לה את החלום על רכב נוצץ ונהדר. עם זאת, ככל שהרכב שלכם מיועד למטרות פרקטיות כמו נסיעות ארוכות וטיולים ברכבי הארץ, קחו בחשבון אי נוחות אפשרית. גם אם הרכב נראה נהדר מבחוץ (ומבפנים), הרי שאין טעם להחזיק בכזה אם אינכם יכולים להפיק הנאה אמיתית מהנסיעה; אף אחד אינו מעוניין לשבת בצפיפות ובדוחק במושב האחורי – כי למה לנו לסיים את הנסיעה מלווים בכאבים בכל הגוף?

חניון רכבי השכרה בשדה התעופה בסאו פאולו, ברזיל. צילום: pixabay

אם המטרה היא לטייל, כדאי לבחור רכב בעל תא מטען גדול מורשם. מובן שתוכלו לבחור גם ברכב קטן וקומפקטי ולהיצמד למטען ולמזוודות, אולם טיול כזה עשוי שלא להיות כיפי או מהנה במיוחד.

יש גם יתרונות שחשוב לדעת עליהם בהשכרת רכב, למשל – עניין הדלק. אתם לא יכולים פשוט להחזיר את הרכב השכור עם מיכל דלק ריק, זאת אומרת – אתם יכולים, אבל ייגבו מכם כמות של כסף שתותיר אתכם פעורי פה. לא רק שתחויבו על מחיר הדלק, אלא גם על דמי שירות (ואל תנסו לתדלק רכב עם מנוע בנזין בדלק דיזל, כי בחברה יעלו על זה, ואתם תהיו הראשונים שתידפקו – והרבה).

השכרת רכב? מדוע ולמה?

איך אפשר להשיג עסקה טובה בעולם השכרת הרכב? השכרת רכב בנתב”ג גם היא אפשרית, אולם גם את זה כדאי לבצע במחשב תחילה. האם כדאי לתת עדיפות לחברות ישראליות ומקומיות דווקא? הרי האינטרס שלי כצרכן הוא להשיג את העסקה המשתלמת ביותר עבורי, היינו, עסקה בה אני מקבלת את הרכב הטוב ביותר, שיעניק לי את חוויית הנסיעה המיטבית, תוך השקעה כספית מינימאלית מבחינתי; האם זה אפשרי? ייתכן – וייתכן גם שלא.

מדוע לשכור רכב בנתב”ג?

הסיבות מדוע לעשות זאת הן רבות מספור. נסו לדמיין במוחכם מצב בו, למשל, אתם חוזרים מחו”ל, מותשים, עייפים אך מרוצים, מטיול לאחד מהיעדים האהובים עליכם ברחבי העולם. במקום להיסחב ולהיטלטל עם עצמכם, בני המשפחה שלכם והמיטלטלים שלכם, במונית שרות או בתחבורה ציבורית (שבינינו, כפי שאנו מכירים את מערך התחבורה הציבורית בישראל, כנראה נעדיף לוותר), תוכלו למשוך רכב שכור מאחת מסוכנויות הרכב ולנסוע הביתה בנוחות, בלב שקט ועם הידיעה הברורה שתוכלו להשיב את הרכב לאחת מסניפי החברה הנמצאים בסמוך למקום מגוריכם. עשו את המעשה הנכון היחיד עם שובכם מחו”ל – שכרו רכב נוח ויעיל  עבורכם ועבור בני משפחתם עמם שבתם מהחופשה.

צאו לדרך אם אתם מוכנים

כדאי להבין ולזכור שבעולם הרכב, כל הקשור לשכירה ולהשכרה של רכבים מאופיין בתחרות עזה שלא כל אחד יכול לעמוד בה – חברה שכן מצליחה לעמוד בה היא כנראה חברה חזקה שאולי כדאי לבדוק אפשרות לתקשורת עמה; עם זאת ראוי לבדוק שהחברה פועלת באופן ישר – הן כלפי לקוחותיה והן כלפי עובדיה (איננו רוצים לתת מכספנו לחברה המנצלת עובדים ומשלמת להם שכר מינימום בעבור עבודה מתישה ובלתי מגמלת).