Site icon מקומונט גבעת שמואל

השקעות ויזמות נדל”ן – כיצד מגיעים לעסוק בתחום באופן מקצועי?

מספר הולך וגדל של אנשים – גברים ונשים, צעירים ומבוגרים גם יחד, פונים לעסוק בעולם הנדל”ן באופן מקצועי, בין אם כבעלי מקצוע בעלי משרות מסודרות יחסית (דוגמת מתווכים) ובין אם כיזמים או משקיעים. מה שפעם נחשב בקרב הציבור הרחב לנחלתם של בעלי ממון או מנהלים בכירים בלבד, הפך בעשורים האחרונים לאחד מתחומי העיסוק המסקרנים, הפופולאריים והמבוקשים ביותר במשק, והמצב דומה גם במרבית מדינות המערב האחרות.

בעוד כיום ידוע כי רבים ורבות נכנסו לעסוק בעולם הנדל”ן ללא כל הון אישי משמעותי, מתבססים בעיקר על המוטיבציה שלהם להצליח בתחום ועל היוזמה שמוטיבציה זו מניעה, מעניין לנסות ולהבין – מהן הדרכים בהן ניתן להיכנס לעולם הנדל”ן ולפתח בו קריירה מקצועית לכל דבר ועניין? כיצד עוסקים בנדל”ן באופן מניב גם בלי להגיע עם נכסים והון אישי משמעותי התחלתי?

את הדוגמאות השונות ניתן למצוא במסלולים שונים של לימודי נדל”ן

השקעות ויזמות בנדל”ן. תמונה: pixabay

על מנת להבין טוב יותר מהי בדיוק הדרך הזמינה והמתבקשת ביותר להיכנס לעסוק בעולם הנדל”ן באופן מקצועי ומניב, כדאי לקחת דוגמאות של אנשים אשר עשו זאת בשנים האחרונות, ולנסות להבין כיצד הם עשו זאת ומה ניתן ללמוד מהדרך אותה עברו.

לאחר שמתמקדים בדוגמאות של אלו אשר הצליחו להשתלב בתחום ולהתפתח בו מקצועית ללא הון אישי משמעותי קודם, מגלים כי חלק ניכר מהם התחילו דרכם בסוג זה או אחר של לימודי נדל”ן.

מהם בדיוק לימודים אלו ומה הם כוללים? ובכן, “לימודי נדל”ן” הוא שם כללי עבור סוגים שונים של קורסים ומסלולי לימודים העוסקים בתחום, ומכשירים את המשתתפים והמשתתפות בהם לעסוק בתחום באופן מקצועי וללא הון אישי התחלתי. כמובן שקיימים קורסים ומסלולי לימודים שונים, העוסקים בתחומים שונים בתוך עולם הנדל”ן. לדוגמה, קורס מתווכים מכין את המשתתפות והמשתתפים בו באופן מעמיק ויסודי לקראת הבחינה הרשמית מטעם רשם המתווכים אותה יצטרכו על מנת לקבל רישיון תעסוקה רשמי במקצוע זה. בנוסף, קורס זה כמובן מקנה את הידע הנדרש על מנת לעסוק בתיווך באופן מקצועי ורשמי, כך שמדובר בקורס המשרת מטרה כפולה – רכישת ידע תיאורטי ומעשי רלבנטי, והכנה יסודית למבחן ההסמכה הרשמי מטעם המדינה.

בשונה מקורס תיווך, דוגמה לקבוצה מעניינת נוספת של קורסי נדל”ן ומסלולי לימודים שונים בתחום ניתן למצוא בווריאציות שונות של קורס יזמות נדל”ן. בניגוד לדעה הרווחת בקרב אנשים רבים, יזמות בכלל, ויזמות נדל”ן בפרט, הם תחומי עיסוק אותם ניתן ללמוד בצורה מסודרת ומקצועית, ולאחר מכן ליישם את הידע הנלמד ולהתחיל לפעול בשוק כיזמים עצמאיים, כמשקיעים וכד’. קורס יזמות נדל”ן כולל לרוב לימוד נרחב ומעמיק של סוגיות טכניות רבות הקשורות לפעילותו של יזם הנדל”ן (דוגמת היבטים פיננסיים ומימוניים, היבטים משפטיים ומיסויים וכד’), אך עיקר העניין כאן הוא הטכניקות השונות הנלמדות במסגרת קורס זה, דוגמת טכניקות לאיתור וזיהוי נכסים הנמכרים במחיר הנמוך ממחיר השוק, זיהוי הזדמנויות ועסקאות בעלות פוטנציאל רווחי משמעותי, למידת הפרטים הקטנים הרבים הנדרשים על מנת להוציא פרויקט מסוג זה לפועל באופן מוצלח ועוד.

קורסים משולבים ומתקדמים – צעדים ראשונים בדרך לקריירה בעולם הנדל”ן

מלבד לקורסים הבסיסיים והנפוצים שצוינו לעיל (קורס תיווך וקורס יזמות נדל”ן בסיסי), ניתן למצוא בשוק לימודי הנדל”ן הישראלי עוד כמה וכמה סוגים שונים של קורסים.

למשל, קורס משולב הכולל מוטיבים מרכזיים רבים משני סוגי הקורסים שהזכרנו עד כה. במסגרת קורס משולב זוכים התלמידים להכנה מעמיקה ויסודית לקראת בחינות רשם המתווכים (ולכן מסיימים את הקורס עם תעודת תיווך רשמית מטעם המדינה), ובנוסף לומדים את עולם יזמות הנדל”ן לעומק, כפי שצוין לעיל. קורס משולב מסוג זה מתאים במיוחד עבור כל מי שרוצה לרכוש את ארגז הכלים הרחב ביותר של כישורים והסמכות בעולם הנדל”ן ולהעניק לעצמו את הסיכויים הטובים ביותר להשתלב בתחום באופן מוצלח כבר בעתיד הקרוב. בנוסף, ניתן למצוא סוגים שונים של קורס נדל”ן מתקדם יותר, כזה אליו מגיעים בוגרי קורס נדל”ן בסיסי.

עוד ניתן למצוא בתחום לימודי הנדל”ן קורסים שונים המתמקדים בנושא או תפקיד מסוימים ביותר בעולם הנדל”ן (בדומה לקורס תיווך). כאן ניתן למנות, למשל, קורס יועצי משכנתאות, קורס נדל”ן המתמקד בשווקים ספציפיים בחו”ל, קורס התחדשות עירונית ועוד.

לסיכום, הדרך הטובה ביותר להשתלב בעולם הנדל”ן ולעסוק בו באופן מקצועי ומניב מתחילה בלימודי נדל”ן מסוג זה או אחר. קורס הנדל”ן הראשון אליו תירשמו כבר יפתח עבורכם את הדלת לעולם הנדל”ן, ויסייע לכם להבין טוב יותר מה צריכים להיות הצעדים הבאים.