Site icon מקומונט גבעת שמואל

השר סמוטריץ באירוע תנועת הנוער עזרא בגב”ש: “אנו עומדים בפני אתגרים גדולים”

שבוע לאחר תנועת הנוער בני עקיבא, ציינו גם בסניף עזרא בגבעת שמואל את שבת הארגון, תחת המוטו של ״ברית העולם שמעבר למחויבות״. אורח הכבוד בטקס היה שר התחבורה ויו”ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ’ שאמר: “אלו ימים לא פשוטים לעם ישראל ואנו עומדים בפני אתגרים גדולים”.

סניף עזרא גבעת שמואל ציין בשבת האחרונה, שבת פרשת וישלח, את סיום חודש הארגון. באירוע השיא שנערך עם צאת השבת, כ-700 חניכים והורים מגבעת שמואל הצטרפו לתהלוכה המסורתית ברחובות העיר תוך שירה וריקודים. השנה צוין חודש הארגון תחת הערך ״ברית העולם שמעבר למחויבות״.

יצוין, כי במהלך החודש האחרון עברו חניכי הסניף מגוון פעילויות בנושא שנבחר, פעלו והתנדבו. בין השאר, גם הכינו את הסניף: ציירו, קישטו, צבעו והכינו את הסניף לקראת שבת הארגון החגיגית. בערב שבת הגיעו ההורים והחניכים לתערוכה של חדרי הסניף המקושטים ובמוצאי שבת, לאחר שבת עמוסה בפעילות סניפית ערכית, יצאה תהלוכה סניפית מרחבת העירייה לכיוון אולם מורשת נריה – שם התקיימו ההופעות של כל קבוצות החניכים.

השר בצלאל סמוטריץ מברך את חניכי עזרא גבעת שמואל. צילום: מערכת מקומונט גבעת שמואל

תנועת עזרא הוקמה לפני כ-100 שנה בגרמניה, היא נחשבת לרביעית בגודלה, ומחנכת להכרה בתורת ישראל כערך החשוב והבסיסי ביותר שאין שווים לו, בארץ ישראל ובעם ישראל.

תנועת “עזרא” פועלת תחת הסיסמה “תורה עם דרך ארץ” כפי שטבע אותה הרב שמעון רפאל הירש ז”ל. מטרתה של התנועה, כתנועה דתית לאומית, היא חינוך דור נאמן בעל בסיס תורני איתן והשתלבותו בכל תחומי החיים תוך שאיפה למצוינות ולחתירה להקמת חברה תורנית במדינת ישראל.

ראוי לציין את מעורבות מתנ”ס גבעת שמואל אשר היה שותף להפקת האירועים ולתמיכה בתנועת הנוער עזרא, כפי שכלל תנועות הנוער בגבעת שמואל פועלות לאורך כל השנה כולה תחת המטרייה של מתנ”ס גבעת שמואל. “הפעילות שנעשית בסניף היא ערכית וראויה לשבח. כך מתחנך דור צעיר איכותי”, סיכם ערן אבן צור, מנהל יחידת הנוער העירונית.

חניכי ומדריכי תנועת הנוער “עזרא”. צילום: יחצ מתנס גבעת שמואל