Site icon מקומונט גבעת שמואל

השתלות שיניים ביום אחד: איך זה עובד? האם זה מסוכן?

השתלות שיניים ביום אחד נראות כמו חלום, אך האם זה טוב? השתלת שיניים החלו בשנות החמישים והשיטות רק השתפרו מאז. וכן, בימינו אפשר לצאת מהמרפאה עם מערכת שיניים חדשה.

ברגע שהשתלים מחלימים הם יהיו חזקים כמו השיניים הטבעיות שלכם. התהליך כרוך בטרחה מסוימת, וישנם כללים שתצטרכו לדבוק בהם.

איך עושים השתלות שיניים ביום אחד?

ראשית, זה לעולם לא ממש ביום אחד. המונח הזה מתייחס לנוהל המיקום בפועל: אתם תצאו לדרך עם מערכת שיניים חדשה. חלק מהשלבים שלמטה עשויים להיעשות תוך 24 שעות, אך הכל תלוי במצב בפה שלכם.

מי יכול ליהנות משיניים חדשות ביום אחד?

לא כל אחד יכול לעבור השתלת שיניים ביום אחד. המועמדים הטובים ביותר הם אנשים בעלי בריאות כללית טובה שלא מעשנים או מוכנים להיגמל לפני ההליך. אלה שפחות מתאימים הם אנשים עם מחלת חניכיים, בריאות פה או היגיינה לקויה, מעשנים, מחלת כשל חיסוני, מחלה כרונית ועוד.

כדאי להתייעץ עם רופא השיניים שלכם אם אתם מתאימים לשתלים מיידיים. הוא עשוי לעזור לכם להתמקד בנושאים מסוימים. אתם יכולים גם לעשות כמיטב יכולתכם כדי לשפר את ההיגיינה שלכם או להפסיק לעשן, אם זה מה שלא בסדר.

אולם הדבר החשוב ביותר הוא שיש עצם לסת שאינה דקה או רכה מדי. עליה להיות צפופה מספיק כדי להכיל את השתל ללא השתלת עצם.

צילום: depositphotos

הסכנות של השתלות שיניים ביום אחד

כל הליך רפואי פולשני מגיע עם הסיכונים שלו. שתלים ביום אחד סומכים במידה רבה על מומחיותו של הרופא שעושה את העבודה. זו הסיבה שחשוב לוודא שלרופא השיניים ולמרפאה יש את כל האישורים הדרושים והרבה תמונות של לפני ואחרי.

כשאתם עוברים השתלת שיניים ביום אחד, עליכם להיות זהירים וסבלניים במהלך תקופת הריפוי. החיוך החדש שלכם במקום אבל העצם עדיין מתמזגת עם הבורג. קיים סיכון מוגבר לתנועת שתלים וזיהום אם אינכם מצייתים להוראות הרופא המומחה.

מומלץ מאוד לא לעשן או לחרוק שיניים. הרגלים כאלה יכולים לגרום להשתלה להיכשל בסבירות גבוהה יותר. מה עוד שייתכן שתשחקו את השיניים החדשות שלכם במהירות.

השתלות שיניים ביום אחד לעומת השתלות שיניים מסורתיות

היתרון הגדול ביותר של השתלה ביום אחד הוא משך הטיפול הקצר יותר. בנוסף, מכיוון שהשן החדשה ממוקמת באופן מידי, חניכיים יכולות לצמוח סביבה ולהעניק לפה מראה טבעי יותר. כמו כן, יש פחות סיכוי שהחניכיים ייסוגו, תלוי בכמות העצם שמוסרת.

שתלים מסורתיים בדרך כלל דורשים המתנה של כשלושה עד שישה חודשים לפני שניתן יהיה להרכיב שיניים חדשות. המשמעות היא שהמטופל יצטרך להיות ללא שיניים.

השתלה ביום אחד מאפשרת לבורג להתמזג עם העצם בצורה טובה יותר. יש פחות זיהומים בעקבות עקירות השיניים וזה מסייע לריפוי. מצד שני, תזוזת השתל היא הרבה יותר סבירה בשתלים מיידיים. מבחינת אחוזי הצלחה, ההשתלה המסורתית עומדת על כ-95%, בעוד שהשתלה ביום אחד על 70%.

כשמדובר בהשתלות ביום אחד יכולות להיות זולות יותר, במיוחד אם אתם מקבלים טיפול של הפה במלואו. הסיבה לכך היא שמבלים פחות זמן בכיסא של רופא השיניים.

הנה סיכום מהיר של השתלת שיניים ביום אחד לעומת שתלים מסורתיים:

השתלת שיניים ביום אחד

תוצאה מיידית

חסכוני יותר

פחות זמן אצל רופא השיניים

אחוז הצלחה של 70%

שתלים מסורתיים

תוצאות אחרי מספר חודשים

פחות חסכוני

ביקורי שיניים נוספים

אחוזי הצלחה של 95%

במה תבחרו הולך להיות תלוי במצב הפה שלכם ובאיזו מהירות אתם רוצים לראות את התוצאות.