Site icon מקומונט גבעת שמואל

השתלות שיניים – שיטות וסיכונים קיימים לפני הצבת השתל

(צילום: באדיבות אתר pixabay)

שתלים לא מומלצים למעשנים, לחולים במחלות אוטואימוניות, למי שעבר הקרנות לאזור הראש והצוואר, לאנשים עם סוכרת לא מאוזנת. במקרים מסוימים ניתן לעקור את השן ולמקם את השתל באותו זמן. אבל, אם אתם סובלים מדלקת חמורה בשורש השן או בחניכיים, רופא השיניים ימתין כמה חודשים לאחר עקירת השיניים עד שהאזור יחלים, לפני שיבצע השתלות שיניים.

השתלת עצם מתבצעת כשאין מספיק עצם שתתמוך בשתל וצריך להשתיל עצם בלסת. נדרשים 8-4 חודשים עד שהמקום יירפא לפני מיקום השתל הדנטלי בלסת.

תהליך הצבת השתלים

רוב השתלים ממוקמים בשני שלבים, אם כי ניתן להציב שתלים חדישים יותר גם בשלב אחד.

הליך ראשון –

לפני ההליך ניתנים אנטיביוטיקה ומשככי כאבים. הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית. המנתח עורך חתך בחניכיים כדי לחשוף את העצם וקודח חור בעצם כדי למקם בו את השתל. המנתח יבצע צילומי רנטגן של האזור כדי לוודא שהשתל מונח במקומו כראוי. המנתח יתפור את החניכיים כשהשתל בפנים.

הזמן הנדרש להחלמה של הליך זה תלוי במספר השתלים ובצורך לבצע השתלת עצם באותו זמן. ברוב המקרים, הצבת שתל יחיד דורשת פחות משעה. בתום ההליך חשים כאב נסבל ורמה מסוימת של אי נוחות. לאחר הניתוח תקבלו אנטיביוטיקה ומשככי כאבים והוראות טיפול שתידרשו לעקוב אחריהן.

לאחר כ-10-7 ימים, תתבקשו לחזור לרופא להסרת התפרים. כעת השתל ממוקם בלסת ועליכם להמתין כמה חודשים עד שהעצם ישתלב עם השתל. בדרך כלל מדובר בכ-4 חודשים בלסת התחתונה וכ-5 חודשים בעליונה. בתקופה זו ראש השתל נותר חבוי מתחת לחניכיים.

הליך שני –

לאחר שהשתלים משתלבים בעצם מגיע השלב הבא. בהרדמה מקומית המנתח יעשה חתך קטן בחניכיים ויחשוף את השתל. הוא יסיר מעל השתל את הבורג המגן ויחליף אותו בכובע ריפוי ממתכת, שישמור על המקום כך שהחניכיים סביב השתל יחלימו כיאות.

לאחר ההחלמה, אפשר יהיה להתקין את השן המלאכותית על השתל.

סיכונים אפשריים:

ניתוח שתלים מאופיין ב-90 אחוזי הצלחה. אחוז קטן מהניתוחים נכשל מסיבות כמו:

שתלים שלא מצליחים להשתלב עם העצם. במקרה זה הרופא יסיר את השתלים מיד ויחליפם בשתלים מעט רחבים יותר, או יסיר אותם, יאפשר למקום להירפא וינסה שוב לאחר כמה חודשים.

סיבוכים כמו דימום, זיהום, פגיעה בעצבים, בסינוסים או בחלל האף.

ניתוח שתלים בלסת התחתונה יכול לפגוע בעצב שעובר דרך עצם הלסת במהלך הקידוח. זה יכול לגרום לכאב או לחוסר תחושה ואף להשפיע על השפתיים, הסנטר והלשון. יעברו מספר חודשים עד שהעצב יירפא. במקרים מסוימים המצב נותר קבוע.

קידוח בעצם הלסת העליונה יכול לפגוע בסינוסים או בחלל האף. זה יגרום לזיהום. כדי להימנע מכך נלקחים צילומי רנטגן לפני הניתוח כדי שהמנתח ידע בדיוק היכן ממוקמים הסינוסים והעצבים

לקריאה בנושא סוגי השתלות שיניים כנסו לפה