Site icon מקומונט גבעת שמואל

התאמת מערכת ישיבה לסלון

תמונה: pixaby

בין שלל חללי הבית יש פינה אחת שבה מתרחש כל האקשן, והיא פינת הישיבה. בין אם אתם מתכננים מערכת ישיבה שתתאים לזמן האיכות שלכם עם עצמכם, עם בן או בת הזוג, או עם החברים שמגיעים לביקור, תכנון נכון של הפינה הזו יאפשר לכם ליהנות גם מנוחות מרבית וגם מאסתטיקה. לא, אתם ממש לא צריכים לבחור בין שני המרכיבים הללו.

מראה יוקרתי ומזמין

בעלי בתים ודירות מעידים לרוב שהמטרה העיקרית שלהם בעיצוב הסלון היא לעצב חלל חם ונעים, ואם אפשר – שיהיה גם יוקרתי. גורמים שונים בחלל יכולים לתרום למען המטרה הזו, אבל מערכת הישיבה, מתוקף היותה פריט הריהוט הגדול והדומיננטי יותר, היא שתשפיע יותר מכולם. אם כן, החליטו  מראש מה הסגנון המועדף עליכם ואיזו אווירה תרצו להשרות. אם אתם נוטים לכיוון הכפרי רצוי שתבחרו במערכת ישיבה בצבעים חמים יחסית, לרוב מבד, בעוד הסגנון המודרני יושג לרוב על ידי בחירה בספת עור בצבעים נקיים מאוד כמו לבן או אפור. ברגע שתקבעו את הכיוון, יהיה לכם הרבה יותר קל לבחור צבעים ומרקמים.

גודל הסלון שלכם 

אחד הפרמטרים המרכזיים המשפיעים על מראה הסלון הוא גודל החלל – והיחס בינו לבין גודלה של מערכת הישיבה. אם כן, עוד בטרם תצאו לסיור בחנויות הריהוט השונות מומלץ שתתכננו את החלל במדויק ותגדירו מראש היכן תוצב הטלוויזיה ואיזו מערכת ישיבה תשתלב בחדר. זוהי נקודה קריטית משום שאם הסלון שלכם קטן מדי, ספה גדולת ממדים תיצור תחושה חונקת וצפופה, וזו לא תחושה נעימה. מצד שני, מערכת ישיבה קטנה בסלון עצום תאבד לחלוטין מהמראה שלה. קחו מידות מראש, ובמידת האפשר שרטטו את מבנה החדר על דף. זה יעזור לכם אם תחליטו שאתם מעוניינים דווקא בספה נפתחת או בתוספת שזלונג, שדרוגים נהדרים שמחייבים שטח מספק.

הקשר בין מערכת הישיבה לבין התאורה בחדר

לבסוף, תנו תשומת לב ויחס גם לתאורת הסלון – גם הטבעית וגם זו המלאכותית. אם החלל יחסית חשוך רצוי שתבחרו מערכת ישיבה בהירה שתכניס אנרגיות טובות והרבה אוד, בעוד ספות כהות וגדולות יותר ישתלבו נפלא בסלון שבו התאורה חזקה. באותה הזדמנות שקלו לשלב כמה פריטים שישברו את הגוונים המרכזיים בחדר, כדוגמת כריות אדומות בחלל הנשלט על ידי לבן ואפור, או תמונה שבה הצבע השולט מנוגד לחלוטין לצבעים האחרים בחלל. כך, בתכנון מדויק ועם תשומת לב לכמה פרטים קטנים, תוכלו לעצב סלון שיהיה נעים, מזמין, נוח ומפנק במיוחד.