Site icon מקומונט גבעת שמואל

התכשיטים שלך: מה הם אומרים עליך?

(צילום באדיבות pixabay)

האם את/ה טיפוס שאוהב לגוון או דווקא מעדיף/ה להיצמד למוכר ולידוע? לא משנה אילו תכשיטים אתם בוחרים לענוד, הבחירות שלכם אומרות משהו עליכם ועל אופייכם. התכשיטים שלכם מעידים על הדברים החשובים לכם, ולעתים אף על תחביבים ותחומי עניין שאימצתם ללבכם.

הנה כמה סוגי תכשיטים מוכרים, ומה הם אומרים על הבוחרים לענוד אותם.

תכשיטי לבבות

אתם מעידים על עצמכם כאדם רומנטי. ייתכן אפילו שתכשיט הלב שלכם כולל את שמו של אהוב לבכם, או של מישהו אחר שקרוב אליכם. אנשים מסוימים בוחרים בתכשיטי לבבות כסמל למישהו יקר שאבד להם, או סמל למאבק כלשהו שעבר עליהם בתקופה מסוימת בחיים (למשל הסרט האדום למלחמה בסרטן יחד עם תכשיט לב). בדרך כלל מדובר בתכשיט מסוג תליון, הנמצא קרוב ללב (תרתי משמע).

תכשיטי כנפיים

מעידים עליכם שאתם נפש חופשייה או אחת נטולת מחויבויות רציניות מדי. מתאים לכם לקחת חופשה באופן ספונטני לחלוטין, גם אם זה בצד השני של העולם, ואתם אוהבים לאתגר את עצמכם מדי פעם. כנפי מלאך, במיוחד, מסמלים אהובים שאבדו, בדרך כלל אימא או סבתא. בהתאם לגודל הכנפיים והשאלה האם מדובר בזוג כנפיים או בנוצות דקיקות יותר, ניתן לשלב אותן בסיכות המוצמדות לבגד או בזוג עגילים עדינים.

תכשיטים עם כיתוב

ענידת תכשיט עם כיתוב מעידה עליכם שאתם אדם רגיש המכבד את כוחה של המילה הכתובה. לעתים קרובות מדובר בתליונים מסוג פשוט יחסית, אך לתכשיטים הנושאים עליהם כיתובים יש בדרך כלל משמעויות עמוקות עבור העונד אותם.

לחילופין, מילים מסוימות משפיעות על אחד אבל לא אחר. הכיתוב יכול להיות שם של מישהו אהוב ויקר, ציטוט מפורסם עם משמעות אישית עבורכם, פסוק מהתנ”ך או ממקורות רוחניים אחרים, או אפילו שילוב של כמה מילים בעלות משמעות. כוחן של מילים ידוע בהחלט, והן מסוגלות לעורר את נפשו ורגשותיו של כל אחד.

תכשיטי גולגולת ועצמות

עשויים להעיד על התעניינות בצד היותר אזוטרי ומורבידי של החיים – דהיינו מוות. לעונד תכשיטים מסוג זה יש כנראה רגישות גבוהה יותר לעובדה שחיינו סופיים, ובסופו של דבר כל בשר דינו להיעלם. ייתכן שהעונד תכשיטים אלו מוקסם מהדרך בה פועל הגוף האנושי, או שפשוט מדובר בטיפוס גותי או חובב מטאל כבד (אבל לא נחטא בהכללות גסות מדי). תכשיטים מסוג זה אפשר לענוד על תליון ויש המעדיפים להציב אותם על צמידים מעוצבים או טבעות, ככל שהמקום מאפשר.

תכשיטים עם סמלי דת ורוחניות

סמלי דת (כגון מגן דוד, צלב או חצי סהר) מעידים על אדם עם אמונה כלשהי, עמוקה או שטחית ככל שתהיה, וזו דרככם להצהיר על כך בלי לצאת במפגן של מצוות מדי יום ביומו. לעתים, כגודל הסמל כן גודל נכונותו של העונד לדבר על אמונתו. סמלים אחרים מעידים על דברים אחרים – מחומש ושאר סמלים פגאניים מעידים על נון קונפורמיות מסוימת ועל קרבה לרוחניות; סמלים מתמטיים מעידים על היותכם גאים בכך שאתם סוג של חנון (במובן הטוב כמובן) וכן הלאה.

יש לכם רעיונות נוספים לתכשיטים שמרמזים על תכונות אופי? נשמח לשמוע.